Khamis, 10 Januari 2013

APTB???

Assalamualaikum..

Sejak-sejak dah menjengah pertengahan 30an ni, banyak sangat singkatan atau shortform perkataan yang aku tak faham. Haritu aku tak tahu apa tu LOL  dan XOXO..entrinya ada KAT SINI.

Sekarang aku tertanya-tanya..apa benda la "APTB"..pening kepala aku memikirkan..apa lagi aku pun tanya la dengan Pak cik Gugel..

Ek eleh...rupa-rupanya APTB tu bermaksid " Apa Pun Tak Boleh"..

Perkataan ni dah jadi tagline Kumpulan Jambu . Pada yang mengikuti Maharaja Lawak, atau pun ada Astro (Warna) kat rumah, memang wajib la kenal 2 orang makhluk tuhan yang cukup kelakar ni..


Itu aje untuk hari ni..

Adeus!!!!



15 ulasan:

  1. memang pun ada beberapa shortform lain yang saya tak faham such as LOL tu..

    BalasPadam
  2. same ler kita...sekarang nie bahasa dah byk shortform...pening!!

    BalasPadam
  3. Dalam MLM, yang kakcik suka hanya kumpulan Jambu dan Jozan je. :)

    BalasPadam
  4. Betul jugak byk sgt shortform sekarang, susah nak faham

    BalasPadam
  5. skang nie mcm2 ayat short form tau..yg mana tau n yg selalu guna tuh okayh lagi la..kadang terlampau short form sgt smp blur jdnye...hehe

    BalasPadam
  6. tq..akak tak pernah tau pun dik..

    BalasPadam
  7. memang x leh blah jambu ni
    hahahaha
    APTB

    BalasPadam
  8. hehhee..skng mmg dh byk short2 form cm ni..kdg2 penin jg nak faham..heheh

    BalasPadam
  9. mcm2 singkatan yg digunakan..

    BalasPadam
  10. jgn kata akak.. sya yg baru nk jangkau 30an ni pun x fhm kak.. hehehe

    terima kasih dtg dan follow blog sya...

    BalasPadam
  11. tak tgok lawak ni..kak mmg ketinggalan selalu

    BalasPadam
  12. salam kenal...singgah sini dan follow awak...

    BalasPadam
  13. sekarang nih mcm2 shortform digunapakai...kdg tak tau ape mksd shortform tuh

    BalasPadam
  14. sama laa kak dulu saya pon xtau...apa tu LOL...

    kalau APTB selalu guna ayat penuh...skang dah tau dah..bila ternampak org taip ringkas APTB...

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...