Sabtu, 5 Januari 2013

SAYANG TUN

Assalamualaikum..

Bertuahnya kita...memiliki Tun Dr. Mahadhir sebagai pemimpin (harap akan ada pengganti sepertinya selepas ini..)

Untuk makluman,.. negara berteknologi tinggi dan maju.. Jepun , menggunakan 13 orang pemimpin untuk memajukan negara. Tapi kita?.. Hanya Tun seorang.

Beza mereka dengan kita adalah..sikap rakyat Jepun. Motivasi mereka untuk maju dan semangat patriotisme mereka sangat tinggi..

Maka tidak hairanlah bila saintis Jepun nak sangat kaji otak Tun.

Tun memiliki otak 13 pemimpin Jepun

Korea Selatan memerlukan 18 orang pemimpin untuk bangkit dari peperangan

Korea Selatan juga memerlukan  4 orang Presiden untuk mentadbir negara

Singapura memerlukan 2 orang PM..apa nak dihairankan..negara mereka hanya sebesar negeri Perlis,balik-balik muka yang sama!

Kuasa besar ekonomi dunia..Amerka Syarikat..memerlukan 4 otak manusia untuk maju

sebijak-bijak Yahudi,  Israel terpaksa menggunakan 9 otak manusia yang tidak berguna ini untuk membangunkan negara..itu pun dengan cara menjahanamkan orang!

*sumber dari Fb Page Saya Sayang Tun Dr. Mahadhir Mohamad
 *******

Sebab itu aku tidak hairan, rata-rata kenalan baru dari luar negara yang aku kenal amat mengagumi Tun dan amat berharap Tun akan menjadi pemimpin negara mereka . Kita bertuah kerana Allah mengurniakan insan seperti Tun untuk kita. Harapnya akan ada lagi pemimpi sebaik dia suatu hari nanti..pemimpin yag bijak, berpandangan jauh,berperibadi sederhana dan yang paling penting, bebas dari sifat kronisma dan bebas dari sebarang skandal tak kira skandal dengan perempuan mahupun lelaki.




4 ulasan:

  1. yeay..setuju..saya pun syg sgt2 dgn Tun..tiada galang ganti..so far blm ada pemimpin kita yg setanding dgn karisma dan idealogi dia kan..hidup TUN!

    BalasPadam
  2. pemimpin yang sangat disegani...rindukan kepimpinan beliau...

    BalasPadam
  3. Wah, baru tawwww!!! Mcm tu skali perbezaan tun kt ngan pemimpin yg lain kat luar saneee... Perrgghh!

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...