Isnin, 15 Julai 2019

SYIAH???

Assalamualaikum

Terkejut tengok video yang baru viral ni. Kegiatan berzikir sambil berdiri yang mencurigakan orang ramai berlaku di surau Kampung Bantal Seberang, Ulu Tembeling, Jerantut. Seorang lelaki dari Terengganu dikenali sebagai Tok Ki @ Tok Ayah dipercayai mengetuai aktiviti yang dilakukan selepas solat.Mohon siasatan Jabatan Agama Islam Pahang.


Seingat aku,zikir sambil menari ni banyak berlaku di Indonesia..tak tahulah samada benda sesat ni datang dari sana atau ciptaan orang tempatan. Sesat lagi menyesatkan..yang ikut tu pun aku tak faham.. takkan lah tak tahu apa ajaran Nabi SAW.. tak ada pun benda karut macamni..

Nauzubillah himin zalik.

Ahad, 14 Julai 2019

APA KATA PAKAR?

Assalamualaikum

Tertarik dengan perkongsian dari Dr.Amalina Bakri yang sangat betul dan tepat. Masalah orang kita lebih percaya dengan perkara karut marut yang datangnya entah dari siapa.

Jom baca dan hadam






















Ok..dah jelas semua?? Lepas ni tak payah lah lagi nak percaya yang bukan-bukan. Itu semua karut!

Sabtu, 13 Julai 2019

SCAMMER YANG KENA SCAM

Assalamualaikum

Tak faham aku kenapa ada manusia yang sanggup menipu untuk duit. Berapa sen pun kau tipu..berjuta ringgit hatta 1 sen pun..hukuman tetap sama..dosa pun sama..neraka pun sama.Tak ada beza. Macam tak berbaloi menipu kecil-kecilan ni. Bukan maksud aku nak suruh menipu dengan jumlah yang banyak..maksud aku..kalau dah jahat,banyak atau sikit, dosa dan hukuman di akhirat nanti sama je..so ? 

Ini..sanggup pulak google gambar kucing yang sakit,lepas tu up di group FB untuk minta derma konon kucing dia yang sakit.. aduilaaa.. gamak ke bagi bini makan rezki haram? 


Scammer ni cuba mengutip dana guna akaun MAYBANK atas nama sendiri

Gambar yang diiklankan untuk meraih simpati

Gambar sebenar dari google.

Report polis dari seorang penderma 

Kesian anak bini..tu je  nak cakap! Kes ni masih panas d FB. Si isteri scammer pulak backup laki. Yelah, siapa yang tak sayang laki..tapi kalau laki jahat,tak payah la nak backup sangat.

Hasil info yang diperolehi rupanya, si scammer ni baru aje kena scam dengan scammer lain. Aduih..



Sacmmer kena scam dengan dengan scammer  ni..
Md Faizul 016-265 1899 /011-5887 972








Ok..kesimpulannya disini,scammer kucing baru nak belajar jadi scammer tapi dah terkantoi. Aku akan delete pos ni hanya bila scammer baru nak up ni pulangkan balik duit orang yang dah derma tu. 


Nasihat aku,kalau susah ikhtiarlah cara yang betul. Jangan menipu. Nak bagi anak bini makan biarkah yang halal. Nasib awak tak baik baru belajar nak jadi scammer tapi dah kantoi. Kepada yang dah bank in derma tu, terpulanglah.. kalau kesian kat anak yang bakal lahir dan nak anggap sedekah..Allah jua yang akan membalas kebaikkan hati korang tu. Kalau korang tak redho,tuntut balik duit tu sampai dapat. Dan ekpada scammer baru nak up tadi, bayarlah balik duit orang..tak kemana pun makan duit haram ni.

**kepada pencinta kucing diluar sana,jika ada yang meminta derma dana untuk kucing, siasat dulu sebelum bagi derma tu. Penipu terlalu banyak sekarang ni.n

Jumaat, 12 Julai 2019

ABANG ROTI

Assalamualaikum

Konsep blog aku mudah saja. Yang baik aku hebahkan..yang buruk aku kongsikan. Biar sama-sama tahu. Mana yang baik kita bantu dan sokong. Mana yang tak baik kita pesan berpesan dan jadikan pengajaran.

Harini aku nak mintak korang terutamanya yang tinggal di sekitar Bertam,P.Pinang untuk sokong perniagaan saudara kita ni.





Sama-sama kita sokong saudara ini berniaga. Dia mencari rezeki yang halal untuk anak isteri. Semoga perniagaan saudara ini makin maju,insya Allah.

Khamis, 11 Julai 2019

KESIAN BOMBA

Assalamualaikum

Dah lama aku nak menulis pasal abam bomba ni.. sejak bomba banyak selesaikan kes-kes yang tak sepatutnya..dalam kata lain,yang boleh diselesaikan sendiri.

Terbaru..kes anak lipan masuk rumah pun diorang tergamak call bomba..ya rabbi... eh.. anak lipan tu,kau libas dengan hanger baju pun dah boleh mati. Kenapalah nak menyusahkan bomba? Tau ke tidak berapa kos yang kerajaan perlu tanggung untuk sebuah jentera bomba bergerak bila menghadapi kes-kes kecemasan? Seriusla manja dan mengada-ngada betul orang kita ni.




Macam-macam lagi kes yang tak sepatutnya kita sebagai manusia buat dengan menyusahkan bomba.
*****

Abang bomba tangkap ikan keli

HANYA kerana ikan keli menyengat kucing peliharaannya sehingga mati, wanita menghubungi bomba untuk menangkap ikan itu hari ini.

Dalam kejadian 7 pagi tadi di sebuah kediaman di Jalan Pulau Indah, Shah Alam, wanita berusia 49 tahun itu menghubungi bilik kawalan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) untuk mengadu hal berkenaan.

Jurucakap JBPM Selangor berkata, pihaknya sudah menerangkan kepada wanita itu ia bukan kes kecemasan yang memerlukan tindakan bomba.

“Wanita itu mempertikaikan jika bukan bomba yang buat, siapa sepatutnya melakukan tugas itu.

“Ketika kejadian hanya wanita dan anak lelakinya saja di rumah,” katanya.

Katanya, petugas bilik kawalan kemudiannya memaklumkan kepada pusat gerakan operasi dan Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kota Anggerik untuk menangkap ikan berkenaan.

“Ikan terbabit berjaya ditangkap dan kini disimpan di balai bomba,” katanya.

Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 25 Jun 2019 @ 3:22 PM

#HarianMetro
*****
Ikan keli ja weiii.. anak jantan kau ada apa guna..goyang telur aje ke..ikan keli tu kau tabur garam pun boleh mati..astagaaaa





Ini belum lagi kes tolong kucing, buka cincin kat anu ke jari.. tangkap spender belakang mesin basuh..Allah.. apa punya mentaliti orang kita. Gaji bomba tak besar dan aku sangat bersimpati dengan diorang..kesian bomba!


Rabu, 10 Julai 2019

SELAMAT HARI LAHIR TUN

Assalamualaikum


Insan kesayangan ramai termasuklah aku..lupakan soal politik,tapi insan ini cukup mengagumkan aku dan dunia. Dia 1-1nya yang memegang tampuk pemerintahan sebanyak 2 kali. 

Walau ada yang menggelar dia dengan berbagai gelaran buruk, menghina..tapi sekurang-kurangnya jasa dia terlalu besar untuk negara ini. Jasanya terlalu besar untuk semua . Semoga Allah merahmati, mengurniakan umur dan kesihatan yang baik untuk Tun. 

Selamat hari lahir Tun yang ke-94.. saya sayang Tun Dr.Mahathit Mohamad. 


Selasa, 9 Julai 2019

SCAMMER : 010-4240355 / 014-2469460

Assalamualaikum

Semalam panas dengan cerita Tudung Kekabu Tiruan. Harini pasal scammer pulak..scammer ni juga turut menyamar sebagai penjual tudung Kekaboo,pada masa yang sama turut "menjual" pakaian dari Jubahsouz.

Detail Scammer:
IG : @ps.wanna1
Hp.No : 010-4240355
No.Akaun : 162795076519 MAYBANK
12289020099902 BANK ISLAM

Selain in,scammer turut menggunakan nama dan akaun bank yang lain,antaranya;
MUHAMMAD FARIS BIN OTHMAN
MUHAMMAD LUQMAN BIN NASRON
MUHAMMAD 'IZZAT BIN MUHAMMAD NIZAMUDDIN
No.Akaun : 07140168626524 CIMB
07051192847525 CIMB
10713000105600 RHB


Detail Scammer
FB : BUNGA LESTARI
No.Hp : 014-2469460

Berhati-hati sebelum membeli,pastikan seller yang korang berusan adalah seller dan pengedar yang sah dan berdaftar.

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...