Ahad, 8 Disember 2019

MY BARIATRIC JOURNEY : #14 BLOOD TEST

Assalamualaikum

Sibuk ya amat sekarang.Dari bulan 10 sampai harini, belum sempat nak bercuti, kecuali mc..sebab aku demam selsema. Demam pun tak berapa ok lagi. Tapi gagahkan juga diri untuk bekerja..tambah-tambah bila masuk zon kecemasan untuk penutupan akaun.

Hari ini tarikh untuk aku ambil darah. Buat kali ke2 sebenarnya. Yang mula-mula dulu, tak aci sebab awal sangat. Buat penat aku je.

Pukul 7 aku dari rumah. Sampai HSB dalam 7.15.masih banyak parking. Alhamdulillah. Terus naik ke tingkat 2 Klinik Pakar Sub Perubatan.. sekali nahhhhh.. berjela-jela orang dah beratur tunggu kaunter buka.

Masa aku ambil gambar ni, baru pukul 7.20. 

Dalam pukul 7.30, baru kaunter buka untuk serah kad dan ambil nombor.

Proses nak ambil darah ni kejab aje.Tapi menunggu tu yang lama. Pukul 9 baru nombor aku dipanggil ke bilik 133.  Pergi kat bilik tu ada meja..dan ada bungkusan uncang bekas tiub darah yang dah dilabel dengan nombor yang sama dengan nombor giliran.

Ambik uncang ni dan terus masuk kedalam. Kat dalam ada banyak partition untuk ambil darah. Pergilah mana-mana pun. Aku tengok partition nombor 4 orang kurang..cepat-cepat aku pergi beratur.


4 tiub ni kena ambil.

10minit tak sampai..selesai. 


Ok. Itu ajelah untuk harini. Selesai aje terus aku balik ke pejabat. Lusa 10hb, aku kena datang petang untuk ambil keputusan ultrasound dan darah. 

Perjalanan masih jauh... 

Tiada ulasan:

Catat Komen

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...