Isnin, 23 Disember 2019

MY BARIATRIC JOURNEY : #17 TCA KLINIK ENT

Assalamualaikum.

Pada yang ikut catatan Bariatrik aku disini.. harini adalah TCA atau appoinment yang ditetapkan oleh doktor ENT ..catatan lepas mengenainya ada pada entri ini SLEEP TEST RESULT .

Kata doktor aku mengalami Mild OSA. Apa itu OSA?? Haa.. baca sini SLEEP APNEA ATAU OSA.

Walaupun tidak diminta oleh doktor di HRPB, tapi doktor di HSB nak buat persediaan untuk aku dapatkan result CPAP Test. Apa CPAP Test?? Ntah..aku pun tak tahu. Nanti aku study dan aku kongsikan hasil pemahaman aku. Kata doktor HSB, lebih baik baik CPAP Test sebelum diminta..ada betul juga.Buatnya aku dah pergi ke HRPB..tiba-tiba dia nak aku buat CPAP Test..tak ke terbuang masa aku..pergi balik..pergi balik..1-1 test nak buat. Tak apalah..aku ikut aje. Kepada korang yang tak diminta buat CPAP Test ni..atau tak ada masalah OSA..boleh skip aje catatan aku harini.

Appoinment aku pukul 9. Harini suami aku ada masa, so dialah hantar aku ke HSB..punya awal..pukul 7.30pagi dah gerak. Sampai sana, breakfast dulu..pukul 8.10pagi aku naik ke Klinik Otorinolaringologi..(payah nawww nak menyebut.. tapi sebenarnya Klinik ENT je..) untuk letak kad. Manusia punya ramai..kerusi penuh..berdirilah aku. 8.50pagi baru dipanggil untuk ambil nombor panggilan.


Tunggu lagi. Pukul 9.20 baru ada kerusi kosong. Itupun yang Klinik Dermatologi punya..itu yang terdekat. Aku duduk aje.

Macam-macam perangai manusia..makcik yang belakang tu..dari waktu aku sampai..sampailah aku bangun bila nombor dipanggil..dia bercaaaaaaaaaaakap tak henti. Letih aku dengar.

Tengok jam sebelah kiri.. 10.40..baru nombor 1760..nombor aku 1764..tunggu lagi..

Dalam pukul 11 barulah nombor aku dipanggil ke bilik 78. Berjumpa dengan Dr.Lee. Dia dapatkan tarikh untuk buat CPAP Test. Kebetulan waktu tu, nurse yang arrange tarikh untuk CPAP Test masuk ke dalam bilik..Shirin namanya.

So..inilah tarikh untuk CPAP Test. 05.02.2020 jam 11pagi..masuk terus ke bilik 81. 

Dalam setengah jam dalam bilik tu..selesailah..aku pun minta MC dengan Dr.Lee..terus aje dia tulis..nak masuk ofis pun dah pukul berapa dah.

Itu aje catatan harini.. 

Eh..lagi 1..Rabu lepas, 19.12.2019.. aku cuba call HKL untuk bercakap dengan SN N. Pasal haritu dia ada pesan, call dia kalau aku dah dapat semua result test. So, lamalah juga call HKL..baru dapat cakap dengan dia. Dia bagi tarikh 30.01.2020 untuk TCA seterusnya. Bolehlah aku cuba nasib..mana tahu..HKL boleh percepatkan tarikh operation..aku dah buang terlalu banyak masa ..pergi HRPB haritupun..tak ada sebut langsung bila tarikhnya..entah apa lagi yang nak kena buat.

Ok..itu ajelah..

Perjalanan masih jauh.. 

Tiada ulasan:

Catat Komen

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...