Ahad, 13 Januari 2013

TIPS NAK TAHU ORANG MENGUMPAT

Assalamualaikum..

Setelah berkhidmat dan bekerja lebih 12 tahun, dari hasil pemerhatian dan pengalaman..makan aku dapat kumpulkan di sini , beberapa tips macam mana nak tahu orang atau sekumpulan orang tu sedang mengumpat kita.


  1. Bila kita tiba-tiba join sekumpulan orang, mereka terus tukar topik.
  2. Bila kita lalu dekat kumpulan orang itu, mereka jadi terdiam
  3. Bila mereka bersembang sesama mereka..mereka banyak berbisik
  4. Bila kita bertanyakan sesuatu (ketika sesi mengumpat sedang berlangsung)..jawapan mereka seperti orang tak tahu arah
  5. Bila kita duduk dikalangan mereka, perbualan mereka tidak lagi rancak.



******

Sesungguhnya aku umpama CCTV..hanya mampu merakam gambar tapi tidak upaya merakam suara.

SEKIAN..

Adeuss!!!

3 ulasan:

  1. He he he heee... jangan kita ngumpat orang udah le, habis semua pahala penat tonggang tonggek sembahyang, puasa dll.....

    BalasPadam
  2. hehehe sangat sinonim dgn situasi mcm tu..
    buat tak tahu aje lah..
    suke sgt dorang nak mengumpat kan... hehe

    BalasPadam
  3. biasa jer terjadi kat saya....malas nak pk dengan orang2 macam nih....

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...