Rabu, 30 Januari 2013

OREN KU DEMAM

Assalamualaikum..

Pada yang dah lama follow blog aku pasti ingat kisah anak kucing yang jatuh dari siling..aku pernah ceritakan di SINI Disember tahun lepas..

Kucing ni memang spesis kurus..aku dah beli susu mahal untuk dia pun..dia tetap kurus.. Dah la jauh aku import susu dia..kat SINI ni haa...

Pun kurus jugak..

Baru-baru ni..dia demam..Bunyi macam pelik..tapi inilah kali pertama aku berhadapan dengan kucing yang demam. Macam mana aku tahu dia demam..badan dia panas berbahang sama panasnya macam badan kita bila kita demam. Tapak kaki dia yang biasanya sejuk tu pun panas..

Aku naik cuak..aku balik kerja dia mengiau tak henti..bila aku pegang..baru aku tahu dia demam..malam tu, lepas aku bagi dia susu..terkulai-kulai dia tido..

nak buka mata pun tak larat..

lepas minum susu..tido atas riba aku..memang terkulai..

Kesian pulak aku tengok..malam tu aku letak dalam raga dia dan selimutkan..

Esok pagi masa aku nak pergi keja..lepas aku siapkan makanan dan susu untuk dia..dia mula terloncat-loncat berlari nak tangkap kaki aku..hmm...dah lega demam dah budak ni..dan aku pun lega...



15 ulasan:

  1. Alololo...siannya oren. Nampak sgt muka demam ☺☺

    BalasPadam
  2. comelnya....dl time kecik ada kucing jg...tp dia mati sbb kena lenyek ngn kea ayah...hm...lps tu terus xmau bela kucing sbb sedih kehilangan tu sgtlah lama....mcm khilagan ahli keluarga lg...

    BalasPadam
  3. sian nye dia...nampak sangat2 tak bermaya...

    BalasPadam
  4. boleh tau eh kucing ni demam? hehe...Siannya dia nampak lemah je kan.

    BalasPadam
  5. alahai siannya oren...mujur dah sembuh..

    BalasPadam
  6. kesian tgok..dah bawa ke klinik ke?

    BalasPadam
  7. siannya..nmpk sgt xsht oren tu..moga cpt sembuh

    BalasPadam
  8. kesiannya oren, nasib baik ada tuan yg prihatin :)

    BalasPadam
  9. asslamualaikum pen biru...comel nyer die...:)

    BalasPadam
  10. salam kak...
    comel oren ni..
    huhu..nasib bek dah baik demam die..

    BalasPadam
  11. kesian si oren tu.....dah bawa ke kelinik ke......kalau ikut petua orang tua2 bagi minum air kelapa pun ok juga.....

    BalasPadam
  12. semoga oren cepat sembuh ye kak..
    erm nisah tengok pun susah hati
    sebab nisah ada pengalaman mcm ni..
    ni 2 ekor anak kucing nisah sakit mata..
    klinik pula tak buka, sedih rasenye :|

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...