Rabu, 21 Mac 2012

KAWAN OH KAWAN

Di sekeliling kita..
Ada kawan yang sudi mengumpat kita...
Ada kawan yang syok mengutuk kita...
Ada kawan yang bermuka-muka...
Ada kawan yang tikam belakang kita..
Ada kawan yang minta tolong dengan kita...
Ada kawan yang minta kita ajarkan dia..
Ada kawan yang ingat pada kita...
Ada kawan yang simpati dengan kita...
Ada kawan yang hormati kita...

Apa jua sekalipun, kita tak dapat lari dari mereka, kerana mereka ada disekeliling kita..dan kita hanya perlu bertenang walaupun dihati rasa terguris dan jangan bimbang kerana kawan-kawan mereka pun akan buat seperti apa yang kawan kita buat kat kita..ok kawan-kawan..

13 ulasan:

  1. itu memang ada kak....x lari doh...
    pepun doakan yang baik2 je =)

    BalasPadam
  2. Kawan2 tu jugak lah yg mewarnai hidup kita kan? Walaupun mereka tikam dr belakang, bermuka2, tp kalo takde derang, takde la cabarannya hidup ni. Cuma kalau melampau sgt tu yg takleh bersabar.

    BalasPadam
  3. betul2..ingt ayat nih..teringat biras2 intan yg sejak akhir2 nih...hmmmm ntahla..susah nak ckp..
    ape yg penting..SABAR jelah..

    BalasPadam
  4. betul akak..macam2 jenis kawan ade..kawan masa time susah..tak ramai

    BalasPadam
  5. kawan mmg ramai kak..tp tu rambut je sama hitam hati lain2..mcm mana pun peel dorang, ragam mereka jgk la yg kadang2 menghiburkan kita..kita lah yg kena pandai jaga diri..

    BalasPadam
  6. assalamualaikumpen biru...mmg ramai kawan2 disekeliling kita tapi pilihlah kawan yg benar2 jujur di antara semuanya...:)

    BalasPadam
  7. mmg tak dpt lari dr org2 macam nie..sy amik pendekatan malas nak fikirkan sgt,hepy jer!

    BalasPadam
  8. kawan sejati sukar dicari

    BalasPadam
  9. memang..ada juga yg jenis time dia susah kitalah kawan dunia akhirat, time dia senang nak call kita pun susah..

    BalasPadam
  10. kawan yang -ve tu adalah yang terbaik sebab mengajar kita erti 'kawan' :)

    BalasPadam
  11. Kita pun kalau boleh... kalau dapat tak mau nak umpat kawan dsb.

    BalasPadam
  12. kalau hidup nak tenang memang kena terima pelbagai jenis kawan....hehehhe

    BalasPadam
  13. mcm2 jenis kawan ado kan...

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...