Khamis, 1 Mac 2012

SUDIRMAN, THE ONE & ONLY

Assalamualaikum..

Seperti biasa, post autopublish..

Tengok tajuk je , semua orang dah tau, siapa yang aku maksudkan. Ya..Allahyarham Datuk Sudirman Hj. Arshad (dah mati baru orang bagi title datuk..buat apa?)


Memang dia tiada galang ganti. Suara dia adalah suara tersendiri. Lagu-lagu beliau amat berhantu. Dan dalam banyak-banyak lagunya yang boleh menjatuhkan airmata wanita sebrutal aku ni adalah Pelangi Petang..

PELANGI PETANG

Ku meniti..
Awan yang kelabu..
Ku susuri..
Lorong yang berliku..
Mencari sinar yang menerangi..
Kegelapanku...

Ku percaya nanti suatu masa..
Sang suria kan menyinar jua..
Membawa harapan yang menggunung..
Bersamanya..

Engkau tiba..bagaikan pelangi..
Tak bercahya namun kau berseri..
Tapi cukup,
Menghiburkan ..
Hati ini...

Seharian ..
Waktu bersamamu..
Tak terasa..
Saat yang berlalu..
Bagai pelangi petang kau kan pasti..
Pergi jua..


Ada ke sesiapa yang sehebat dia sekarang ni?

Pusara Allahyarham..*pic dari google..
Al-Fatihah...

12 ulasan:

  1. ada nilai ke bila dah meninggal baru dapat datuk??

    BalasPadam
  2. memang takde pengganti.....keunikannya takkan ada yg sama....al-Fatihah utk beliau...

    BalasPadam
  3. Kata orang seni, ada jiwa, sincere dari hati. Saya suka.

    BalasPadam
  4. org dah tak de baru nak hargai..bagi cheqna tak de maknanya lagi...
    al fatihah

    BalasPadam
  5. alfatihah buat arwah..
    dia ttp menjdi idola no1 dihati sye.. ;)

    BalasPadam
  6. dah takde nilai pas meninggal baru dapat semua darjat kebesaran tu semua

    BalasPadam
  7. Al Fatihah buat Allahyarham...lagu tu memang best

    BalasPadam
  8. al-fatihah untuk arwah sudirman.. suka jgk lagu dia..

    BalasPadam
  9. seorang penghibur yg unik ..semoga roh beliau ditempatkan dikalangan org2 yg beriman

    BalasPadam
  10. penghibur yang tiada tolok banding nyer...

    BalasPadam
  11. mmgnya org yg hebat mmg tak panjang umurnya kan?

    BalasPadam

UNTUK KOMEN ANDA AKAN DITAPIS DAHULU..YANG BERSIH2 AJE BARU ADA KAT SINI ;)

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...