Rabu, 23 Mei 2012

CARA-CARA MENJAHIT MANIK

Assalamualaikum..

Ramai yang minta aku ajarkan cara nak jahit manik..Demi memenuhi permintaan ramai..mari sini aku nak ajarkan..pada yang tak berminat, sila abaikan entri ini.

Bahan-bahannya ialah (macam nak ajor memasak jer..hehehe)

manik..

labuci
  
kristal

pearl

benang,jarum dan suku sakatnya..

Cara-cara nak menjahit...


 sila susun dulu segala manik, labuci dan semuanya supaya senang diambil...

dan sebenarnya aku belum cukup ilmu untuk mengajar orang..harap maaf..sekian!

20 ulasan:

  1. dkna 'malas' sebab tu tak menjahit manik..taun lepas duk jahit manik simple kat baju sendiri..hangat2 taik ayam jer sekarang nie jarum entah kemana, manik entah kemana...hehee

    BalasPadam
  2. keinginan nak belajar menjahit mmg dah ada...cuma MALAS tebal dalam diri...
    huhuhuhu...

    BalasPadam
  3. punya la semangat makngah nak belajar.. tut tut sentap!...hahahaha

    BalasPadam
  4. ala kak..
    buat la tutor jahit manik..
    nk belajar sgt nie...huhu

    BalasPadam
  5. Gadis x suke jahit jahit ni...
    tapi suke tgk barang2 tu banyak dalam kotak tu...

    suke buta koleksi jek..
    cantik n warne warni...hihih

    BalasPadam
  6. banyaknyer beb..aku yang tengok ni pon dah pening..kalau bab jahit menjahit ni aku mmg terkial2..hari pon malam..hehehehe

    BalasPadam
  7. Kakcik ni manik yang dah siap dijahit pada baju pun boleh berterabur sebab malas nak menjaga. :(

    Ini no kakcik : 0122830569, nnt smskn nombor hp ya? :)

    BalasPadam
  8. assalamualaikum pen biru...wah menarik betul bila tengok manik2 tu berwarna warni....:)

    BalasPadam
  9. ingatkan akak dah nak start mengajar tadik..rupanya! kihkihkih

    BalasPadam
  10. Acah mak labu je rupanya. Excited saya nak belajar. Saya nak tahu cemana buat pearl crumble tu. Cemana susun dia? Ikut suka je ke? Banyaknya manik2 tu.

    BalasPadam
  11. teringin nk jahit dan penah cuba beli manik tp kesabaran amat kurang hu hu hasilnya separuh jalan he he
    memang kagum pd yg pandai jahit manik @ sulaman ni

    BalasPadam
  12. Pb....mnjahit manik ni sama dgn memasak...ikut2 tangan gak....ada tangan tu masak apa pun.mjadi ada tu pulk pi la belajar kat chef trkenal mana pun tp dah tangan jenis tak reti masak..rebus telur separuh masak pun tak jd...keras adalaa...haha yg tu kak laa
    So jait manik ni klau tak kreatif tak cantik jgak...kira pb ni masuk golongan tangan lembut kreatif gitu...jait cantik jaa..:)

    BalasPadam
  13. ingatkan nak betol2 ajar..cisss..tp kn PB..klo ajar pon..belom tentu sy bole buat..sbb xsuka jahit2 ni..baik p msak..bole knyang..hahaha

    BalasPadam
  14. minat yg boleh mendatangkan pendapatan... saya suka jahit manik... kwn2 ada yg mengupah sy utk menjahit baju mereka.. lumayan jg...

    BalasPadam
  15. bunda ada jgk minat dan ada jgk jahit utk baju sendiri tiru baju yg siap beli ada manik dan labuci..bunda ni tak tekun sgt sbb kerja dia halus dan rumit, lagi pun mata dah kurang jelas..

    BalasPadam
  16. Salam.sy nk tanya.kt mn ea nk beli buku cara-cara nk menjahit manik?sy teringin nk belajar menjahit manik.bosan d0k je kt uma.uma sy kt ampang.sy xtaw mn cari.sy pernah cari kt kedai buku.tp xde pun..

    BalasPadam
  17. Salam.nk tanya.kt mn ea nk cari buku panduan menjahit manik.sy da cari kt kedai buku tp xde.sy tnggl kt ampang..

    BalasPadam
  18. Salam.sy nk tanya.kt mn ea nk beli buku cara-cara nk menjahit manik?sy teringin nk belajar menjahit manik.bosan d0k je kt uma.uma sy kt ampang.sy xtaw mn cari.sy pernah cari kt kedai buku.tp xde pun..

    BalasPadam
  19. waah,bnyk nye manik n labuci..thnx ats pkongsian ilmu.. ^ ^

    BalasPadam
  20. sabo jela....hahaha..takpelah at least ilang ngantuk ni,,duk jahit manik ni ha..tersengguk2,,apa bole buat..dh org tempah^^lgpun dh minat sama^^

    BalasPadam

UNTUK KOMEN ANDA AKAN DITAPIS DAHULU..YANG BERSIH2 AJE BARU ADA KAT SINI ;)

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...