Ahad, 27 Mei 2012

DAERAH KELAHIRANKU..YAN

Assalamualaikum..

Aku anak jati Kedah. Aku dilahirkan di Yan Kedah. Walaupun ianya sebuah daerah kecil, tapi macam-macam ada di Yan..

Kalau nak tempat tinggi yang sejuk ..Yan ada...

Gunung Jerai..sejuk mata memandang





Kalau nak tempat berehat ditiup angin sepoi-sepoi bahasa.. Yan ada..


Pantai Murni

Kalau nak berkelah di air tejun..Yan ada..

Air Tejun Seri Perigi

Batu Hampar 

 Titi Hayun



 Kalau nak ketenangan mata memandang..Yan ada..

sawah bendang seluas-luas alam..


 Pulau Bunting

Jambatan Pulau Bunting

Perkampungan Nelayan

Pendek kata, semuanya ada di sini. Walau jauh mana aku pergi..Yan tetap dihati..Ini daerah ku!

*thanks to google..aku pinjam gambar ye.. :p


13 ulasan:

  1. assalam
    oooo org Kedah ye he he
    kita berjiran akak Perak
    lama dah x jalan2 sana, masa dulu2 sekolah rajin jg ikut ayah jalan rumah sedara mara yg duk Kulim, Alor Star, ada sekali ke Yan ni, pi kenduri kawen sepupu sedara dgn org sana
    memang suker tgk keindahan pemandangan sepanjang jalan tu, terutama sawah padi yg menghijau...mendamaikan jiwa

    BalasPadam
  2. As salam PB,

    Marya suka Kedah! Tak tahu sebab apa maybe kerana ada sawah yg terbentang luas! tak pernah merasa ke sawah tp pernah pergi tengok dari jarak dekat.. tentu tak sama kan... Org2 Kedah atau utagha biasanya sgt ramah tamah :))

    Makanan pun sedap serta murah! Harap2 nnt balik sempatlah ke sana... Saja jln2 cuci mata :))) Lepas tu boleh singgah langkawi kan...hik3 ;)))

    BalasPadam
  3. cantiknya yan...kak pun org kedah tapi kak tak tau pulak yg yan ada pantai...nmpk sgt fail geografi hehehe...
    Nanti ada rezki nak pi nelawat yan laa..
    Thanks for info ya

    BalasPadam
  4. tak pernah sampai pantai murni n pulau bunting.. kat pulau bunting tu ada apa ya?

    BalasPadam
  5. sapa2 nak mai kedah..sila bgtau sy..heheh..kita p jalan2 kat yan.mcm2 ada

    norh:kat pulau bunting tu ada resort..

    BalasPadam
  6. nak daki gunung Jerai tu mak aii.. mau ada 15 kali kona lipat, curamnya mak datukk...

    BalasPadam
  7. cantiknye pemandangan....teringat masa sekolah dulu ada lgu gunung jerai tapi xingat lirik dah....suka tgk air terjun tu..nampak bertingkat2.

    BalasPadam
  8. owh ana.... how i missed those moment di Kedah... Ramai saudara mara kat sana... rindu nak mandi kat titi hayun, rindu nak makan rojak kat pantai murni... rindu nak naik gunung jerai...

    huwaaaa!!! rindu nak balik KEDAH!!!

    BalasPadam
  9. as salam..wahhhh..cantiknye permandangan..

    tq coz follow..follow awak jugak..;D

    BalasPadam
  10. sue penah g TITI HAYUN...
    air terjun nya best...=)

    BalasPadam
  11. i teringat zaman sekolah rendah dan menengah dulu...
    pegi sekolah naik basikal..
    petang2 meronda ke pantai murni..
    hujung minggu berbasikal dgn kawan2ke kg raga.. mandi manda di sungai dan tandop.
    indahnya kenangan....

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...