Isnin, 10 Disember 2018

MANIK SIMPLE - 13

Assalamualaikum

Kisah benar..aku dah lama tak cerita apa-apa pasal jahitan manik. Sejak berpindah balik dari Langkawi ke Alor Setar, tugas dan beban di pejabat baru sangat banyak. Balik rumah aku tersangat letih. Dan aku tak mampu nak terima tempahan manik banyak-banyak.

Lagi pulak, banyak perkara lain yang aku nak bagi tumpuan. Tidaklah bermakna aku lupakan terus kerja seni yang dah sebati dalam hidup aku sekian lama.

Trend dan design pulak dah banyak berubah. Dan sekarang aku harus mengejar trend yang dah lama lari jauh meninggalkan aku.

Ada aku terima beberapa helai sekadar memenuhi kelapangan masa yang ada. Bukan macam dulu, untuk raya sahaja aku mampu dapat lebih dari RM1500.

Buat pertama kalinya sejak lebih 2 tahun, aku kongsikan beberapa helai baju yang aku dah manikkan sebagai ingatan aku sendiri dimasa akan datang.

Baju ini, baju customer lama aku yang lama-lama dah jadi kawan. Dia nak yang simple aje. Makanya aku yang ketandusan idea ni pun mereka-rekalah kelainan yang aku sendiri tak pernah buat..jahitan ala-ala Pua Kumbu.




Jahitan hanya pada tangan jubah sahaja. Punyalah siksa nak jahit..bukan sebab susah..tapi sebab mood dah kelaut. Tertinggal di tengah laut Langkawi barangkali. 

1 ulasan:

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...