Sabtu, 15 Disember 2018

AYAM CENDAWAN SHITAKE

Assalamualaikum

Tak taulah ni resepi Jepun ke apa. Rasanya orang Jepun pun tak masak macamni. Aku  main campak-campak je..sedap juga. Jom try. 


Bahan-bahan;
5 ketul isi ayam - potong sedang
10 biji cendawan shitake - hiris nipis (beli je yang dalam tin kalau tak jumpa yang fresh atau kering)
3 ulas bawang merah -cincang
4 ulas bawang putih -cincang
2 inci halia -potong batang mancis
Daun bawang
3 camca sos tiram
5 biji cili padi
3 camca tepung jagung -bancuh dengan 1/2 cawan air

Cara-cara;
Tumis semua bawang dan halia, masukkan ayam,  masak sebentar, masukkan cendawan. Masak lagi dalam2 -3minit,masukkan sos tiram dan garam,air tepung jagung dan kacau sampai kuah didih. Akhir sekali masukkan daun bawang dan cili. SIAP..senang aje kan?





Nilah gambar masakan siap aku yang paling tak senonoh..gambar hidang takde. Tak sempat hidang suami aku dah kaut masuk dalam pinggan nasi dia. Huhu

1 ulasan:

  1. akakaka...tgk pun dah selera..confirm la en somi x sabor nk mkn

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...