Isnin, 3 Disember 2018

SI KAKI GAJAH : ADIDAS GALAXY 4 MEN TRAINERS

Assalamualaikum.

Siksanya berkaki gajah..kesukaran teramat-amat kalau nak mencari kasut. Terutama kasut bertutup tak kisahlah high heel atau sneakers.

Hari ni aku nak kongsikan sedikit review pasal kasut Adidas yang aku beli. Puas aku google cari review, susahnya nak jumpa. Kalau ada pun dalam English atau Bahasa Indonesia.

Kaki aku ni panjang dalam 26.5cm(10inci) dan lebar 10cm(4inci) lebih kurang. Bila aku google, kebanyakkan mencadangkan kasut New Balance sebab ia memang sangat sesuai untuk kaki kembang atau lebar. Bila aku tengok harga..boleh tahan kembang jugak kepala aku memikir.

Aku beralih kepada kasut Puma. Puma pun tak banyak review untuk model-model yang lebar. Lebih sesuai designnya untuk kaki narrow. Kaki lebar atau Wide Feer dalam bahasa kasut adalah 2E atau 4E untuk yang bapak lebar. Lepas tu aku cuba survey Nike pulak..yang ni banyak juga yang lebar ...harga pun selebar kasutnya. 

Hampir 2 minggu aku mencari. Aku cuba email terus kepada Adidas, dan jawapan yang aku terima, dia cadangkan  aku cuba model Pureboost atau Alphabounce.. dahsyat dia punya cadangan..memang kopak punya harga.

Aku pun riki-riki yang buat perbandingan sendiri. Dan aku dapati Galaxy 4 Men Trainers yang agak lebar dan design dia memang kena taste aku.

A : Galaxy 4 Trainers
B : Duromo 9 Trainers
C : Energy Cloud 2 Charcoal
D : Energy Cloud 2 Navy
E : Duromo 9 Ld91
F : Duromo 5 Running
G : Duromo Lite 2 Trainers
H : Fluidcloud Amb Running


Malas dah nak taip..korang boleh tengok video review aku ni.

Adidas Galaxy 4 Running

Adidas Galaxy 4 Trainers

Kasut yang aku beli ni ada 2 variasi. Running dan Trainers. Harga Running lebih murah dari Trainers. Beza warna tali, tapak, stripe dan belakang kasut. Itu je. Entah kenapa hati tak berkenan Running, pejam mata beli juga yang Trainers, takut kang,balik rumah menyesal dan teringat-ingat pulak Trainers kalau aku beli Running. 

Kasut jenis running biasanya sesuai untuk yang tapak kaki biasa, tapi trainers lebih sesuai untuk tapak kaki penuh.. nak tau biasa ke penuh, basahkan kaki dan pijak simen..

Pic credit to : Richardson Piodatry Center


Itu je review untuk kasut yang aku beli harini. So kepada yang bekaki gajah macam aku..jangan sedih, ada je kasut stylo yang muat dengan kaki kita.. jangan biar orang hina kaki gajah kita ni..sebab orang tak tau, kaki gajah ni kalau hinggap kat muka,boleh meninggal.

Ok..sekian, adeuss!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...