Sabtu, 1 Disember 2018

POPIA CARBONARA CHEESE

Assalamualaikum.

Kadang-kadang aku nak tergelak jugak dengan rakyat Malaysia ni. Punyalah suka cheese mengalahkan mat saleh. Habis semua benda makan nak bubuh cheese. Aku rasa kalau diorang tahulah betapa taksubnya orang kita dengan cheese, nescaya diorang akan tepuk dahi.

Aku ni tak lah taksub sangat walaupun aku sendiri dah hampir 9 tahun jual Jalapeno Cheese Powder. Cuma kali ni, aku nak try la macammana rasa popia taruk cheese. Maka aku pun try buat dengan resepi yang aku hentam saja dan olah sedikit sebanyak.

Bahan-bahan;
Kulit popia
1 tin sos Carbonara Mushroom
10 biji cendawan butang (dalam tin)
1/2 batang karot -dadu
1 biji kentang -dadu
2 ulas bawang merah -cincang
4 ulas bawang putih -cincang
1 ketul dada ayam -cincang
1 ketul cheese mozarella -potong memanjang macam funfries)
Sedikit oregano
1biji telur- ambil putih sahaja

Cara-cara;
1. Tumis semua bawang sampai layu, masukkan isi ayam,kentang dan karot.
2. Masukan cendawan dan sos catbonara. Tambah 1/2tin air dan masak hingga sebati.
3. Percikkan oregano dan perasakan kuah. Masak hingga agak kering.
4. Atas kulit popia, letak inti yang dah siap tadi, letak 1 potong cheese dan gulung seperti biasa. Lekatkan kulit popia dengan sedikit putih telur( guna sebagai gam)
5. Goreng dengan minyak yang betul-betul panas dengan api sederhana.Siap! 


Punya tak sabar nak makan..kena pegang dengan tisu,panas punya pasal.
Sedap jugak weh..layan..

1 ulasan:

  1. Saya setuju...orang kita suka cheese ngalahkan mat saleh haaaaahaaa... anak2 saya semua suka cheese.

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...