Khamis, 6 Disember 2018

GAJET DAPUR : HAND BLENDER

Assalamualaikum

Gajet seterusnya.. mula-mula tu aku dah beli hand chopper  aje. Pakai tak lama..lingkup! Nak try pulak Mini Chopper/Meat Grinder. Bila survey kat Lazada dan Shopee, yang tak ada brand pun RM40-RM50. Bila fikir-fikir balik, benda ni memang nak guna hari-hari.. dan dengan hanya tambah RM50 lagi, aku boleh dapat gajet lain yang ada warranty dan berjenama.

Akhirnya aku buat keputusan untuk beli Hand Blender jenama Khind. Untungnya gajet ni, bukan setakat ada fungsi chopper, fungsi mixer dan blender pun ada.

Aku beli di Shopee setelah puas survey, inilah yang termurah. Harga ditawarkan RM100 tapi aku dapat Promo Voucer dan Free Shipping , harga dibayar RM93 aje. So kalau korang jumpa yang lebih murah dari ni, eloklah beli sebab harga tu dah cukup murah.

Harga terkini, tapi tak ada Promo Voucher lagi.

Bestnya brand Khind ni, warranty 2 tahun! Biasanya untuk alat elektrik ni 1 tahun sahaja.

Ini yang ada dalam setiap set. 

Mangkuk chopper tu, blade dia sangat tajam. Dengan 3 kali press button aje, cili dan bawang untuk aku masak sambal dah hancur dengan cantik, tak perlu tambah air untuk kisar. Masak pun cepat sebab tak perlu tunggu air kering. Sekarang ni, untuk buat masak sambal berlado, aku tak perlu tumbuk pakai lesung batu lagi. 

Jug yang tengah tu pulak, suami aku guna untuk blend jus dia. Dan whisker tu, aku guna untuk pukul telur, kacau puding atas periuk dan apa-apa yang memerlukan aku kacau berterusan.

Kalaulah aku dah terbeli chopper/mini blender/meat grinder sahaja dengan harga RM40 tambah pos mungkin dalam RM7 tu.. aku hanya dapat 1 barang sahaja. Sekarang, beli yang ni lagi berbaloi. Lagi berbaloi, suami aku hulur 2keping not RM50..hadiah birthday katanya..🤣🤣🤣

Ok.itu aje untuk harini..

Adeuss!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...