Isnin, 18 Februari 2013

VALENTINE HARAM TAPI???

Assalamualaikum..

Fatwa Kebangsaan telah mengisytiharkan bahawa Sambutan Valentine adalah HARAM. Aku rasa semua ni dah orang dah sedia maklum.. Sejak media sosial semakin popular, benda-benda macamni cepat sampai ke pengetahuan kita.

TAPI..apakah hukumnya menggalakkan Sambutan Valentine (walaupun kita tak sambut tapi kita menyediakan tempat untuk orang lain sambut tak kiralah yang sambut tu Islam atau tidak).???

Pertama sekali aku tengok post dari sebuah resort ni..aku terkedu!


Masya Allah..

Aku tak tahu nak cakap apa. Candle light dinner tidak lah salah. Tiada hukum fatwa mengatakan ianya salah..tapi yang Valentine tu apa kejadahnya.

Nak kata tak tau hukum..tak patut sangat. Sepatutnya pihak resort ni lebih peka tentang hukumhakam agama. Nama resort sangat "kampung" dan hampir  "islamik" itu tidak sepadan dengan apa yang dianjurkan mereka.

Entri ini bukan fitnah tapi ditulis atas fakta dan bukti. Kepada pihak resort..malulah sikit dengan Restoran Cina dan India..diorang pun tak de buat promosi untuk Valentine!

Lepas aku komen, barulah dia tukar perkataan tu. Tapi dek ego..tiada respon dari pihak resort kepada komen aku. Sudah la tak peka..tak de budibahasa pulak tu..kot le nak cakap sorry ke apa ke..macam tak de buat apa-apa salah..

Hai lah bangsaku..aku bukan nak rosakkan bisnes dia, tapi aku cerita betapa jahilnya kita kalau kita tidak peka.

*Geleng kepala

11 ulasan:

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...