Ahad, 10 Februari 2013

OREN..STUNT YANG TAK MENJADI

Assalamualaikum..

Ini kisah lawak yang buat aku gelak dan rasa nak marah pun ada.

Oren.kucing aku yang kurus keding walauun kuat makan tu..umur dia dalam 2 bulan lebih camtu..baru pandai melompat-lompat..dan memanjat-manjat.


Aku ni tiap kali keluar bilik air aku akan matikan lampu dan tutup pintu. Nak di jadikan cerita, entah macam mana, hari tu, lepas aku ambik wuduk nak solat manghrib..aku boleh keluar dari bilik air dengan pintu tak tutup dan lampu pun menyala..terus aku masuk bilik solat untuk solat.

Masa tu aku baru je bagi salam..tiba-tiba dengar bunyi benda jatuh dlm air dengan kuat..macam org terjun kolam..menggelupur pastu aku dengar bunyi mengiau..terlompat aku meluru nak pi tengok..apa benda..

tengok-tengok..si Oren dah terjun dalam kolah mandi!..terkapai-kapai.

Aku cepat2 tarik dia dari kolah..abih basah telekung aku..Oren menggeletar 1 badan kesejukkan..badan dia jadi panas..sambil mengiau-ngiau..

Cepat-cepat aku ambik tuala yang memang aku guna khas untuk dia, aku lap-lap bulu dia pastu ambil kain dan gulung macam bedung baby..Oren terdiam tak berbunyi..terkejut gamaknya..

Ni la jadi kalau dah stunt salah timing..bibir kolah tu bukan lebar mana..agaknya dia lompat dari bawah, nak landing atas bibir kolah tapi terbabas terus ke dalam kolah..atau..dia dah naik atas bibir kolah pastu tergelincir..

Kesian pulak aku tengok..aku peluk dia..badan dia betul-betul menggigil..

Nak marah pun ada...sebab aku kena timba keluar semua air dalam kolah tu..ye la kolah mandi, takkan aku nak mandi air bekas kucing! Nasib baik la air tu suku kolah aje..

Hai la..Oren..apalah masalah kau!.. Nama aje kucing..lompat pun tak pass!

10 ulasan:

  1. assalamualaikum pen biru...alorr cian nyer dia nasib baik cpt sedar kalau x arwah dah...hehehehe...:)

    BalasPadam
  2. alahai kesiannya...nasib baik tuan nye alert. hehe

    BalasPadam
  3. adohai..kelaka pun ada, yelah 'bdk' lagi..haruslah tak pass melompat.

    air tu letak kat baldi, bolehla buat siram pokok ke..basuh simen ke..

    BalasPadam
  4. alahai comeinye die...nme oren lg

    BalasPadam
  5. hahahhaa nama ajer kucing. bukan hari dia la kot kan.

    BalasPadam
  6. ololo..siannyer...abis basah kuyup..

    BalasPadam
  7. haha accident tu.nama pun kucing, baru dua bulan kot umo dia..klu baby dua bulan apa pun tak boleh lg.haha

    BalasPadam
  8. salam kak...
    alahai oren... kan dah basah... hihih..
    sian dia..

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...