Rabu, 27 Februari 2013

NOSTALGIA

Assalamualaikum..

Cerita bab manik memanglah memboringkan.. Hari ni aku nak cerita pasal Nostalgia.. 

Korang kenal benda ni??



Inilah PIANICA.. alat muzik yang aku paling suka dan masa aku sekolah dulu aku cekap main benda alah ni. Kat sekolah benda ni tak banyak..ada 5bijik aje..so 5 oranglah yang ada can belajar main..maklumlah sekolah kampung..

Lepas main, wayar tiub tu wajib ketuk-ketuk buang air liur..hihihi..pastu basuh dan simpan..Macam-macam lagu aku main..sampai lah tertanam azam di hati nak beli keyboard@organ Yamaha..sebab terlalu suka. Tapi mana nak mampu..mak abah aku bukan orang senang...

Seterusnya..yang ini..


Yang ni 100% budak sekolah dizaman aku wajib kena beli..dan aku memang cekapla main..bagitau aje lagu apa semua boleh..cuba korang bagi sekarang..tepeleot la nak ingat semua kod dan not..hahaha

Cikgu muzik aku semua garang-garang..tapi aku tak pernah kena marah..sebab aku minat subjek Muzik..tapi sekarang ni masih ada lagi ke subjek Muzik kat sekolah rendah??

Teringat kenangan alat muzik ni..petang-petang aje memekak main depan rumah.. Pianica tu sesekali aje boleh bawak balik rumah..maklumlah..barang kawalan..

Ada saper-saper yang ada cerita yang sama macam aku???

9 ulasan:

  1. xjauh la kngan kita ye..ct pon suka dgn klas muzik mse skolah rndah..tp ske nyanyi je...rekoder tu pon kna bli sndiri tp ct xreti main...hihi
    yg pianica tu ct main yg jiran je sbb dia ade beli....hehe..teringat pulak pergi umah jiran smta2 nk main pianica..haha

    BalasPadam
  2. Salam,
    Zaman saya xde lagi subjek muzik...
    Dengar muzik kat radio jer. Huhu

    BalasPadam
  3. dulu masa sekolah rendah selalu main alat muzik..sampai bingit satu kelas..sambil nyayi2..hehe..:-)

    BalasPadam
  4. salam k.pb..
    hihi..mmg nostalgia ni..
    recorder tu mmg teringat sgt2! :)

    BalasPadam
  5. kak. brg dah sampai.. tenkiu kak. cma beli ye.. :)

    BalasPadam
  6. Nealopah dulu pun penah main rekoder ni. hehehe nostalgia betul.

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...