Khamis, 5 April 2012

MEREKA MAMPU..KITA?

Assalamualaikum...

Ibu dan ayah..mereka mampu buat apa saja untuk kita..

mereka mampu jadikan bahu mereka sebagai kerusi kita..
namun adakah kita...





..mampu jadikan paha kita sebagai kerusi mereka?

dan ibu yang melahirkan kita,






mampu meriba dan menyusukan kita..





tapi kita..

..mampukah meriba dan menyuap makanan kepada mereka.


renung-renungkan..

11 ulasan:

  1. kalau kita buat camni.. mesti org tgk pelik je kan.. eh, sedih la plak bila PB letak gmbr2 camni..trus ingt mak abah kt kpg... huhu

    BalasPadam
  2. aahlah sedih..betul la, merrka mampu berbuat apa saja, insyaallah selagi hayat dikandung badan saya akan buat yang terbaik untuk mak abah saya..

    BalasPadam
  3. mmg kita tak mampu..tp sekurang2nya cuba yg terbaik utk membalas jasa mereka..

    BalasPadam
  4. assalamualaikum pen biru...betul tu mmg susah kalau anak2 x jadi apa yg kita mahukan...:)

    BalasPadam
  5. sya memang x mampu dan x berpeluang buat semua itu utk mereka... :(

    apa yg sya mampu hanya mendoakan mereka semoga roh mereka tenang disana...

    BalasPadam
  6. serius aku kagum bila tgk gambar2 ni.. :)

    BalasPadam
  7. hope aku akan jadi seorang anak yang mengenang budi.. aminnnn

    BalasPadam
  8. PB..sedih..belum tentu kita mampu..dan belum tentu jugak anak2 mampu melayan kita dengan baik nanti..hanya mampu berdoa pada yang esa..moga kita tidak dipinggirkan

    BalasPadam
  9. Beruntung lelaki dan wanita tua tu dpt anak2 yg jaga dan balas jasa mereka. Terharu tgk.

    BalasPadam
  10. tu sume kat negara luar kan,klu kat negara kita agak2 ada ke mcm tu?umah org tualaa jwbnya.....huhuhu.mntak jauhlaa dr kwn n kaum kerabat kwn,amin...

    BalasPadam
  11. aduh makin sedih pulak..kalau kat malaysia setakat ni belum jumpa lagi yang depan mata macam ni..huhu

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...