Khamis, 12 April 2012

KETINGGIAN NABI ADAM

Assalamualaikum..

Aku tertarik dengan apa yang aku baca ini dan aku nak kongsi dengan korang semua


Ketinggian Manusia Zaman Nabi Adam as - 60 hasta (27.4m). Ini berdasarkan sebuah hadis yang diriwayatkan daripada Rasulullah saw: "Allah swt menciptakan Adam as dengan ketinggian 60 hasta.." (riwayat oleh Al-Bukhari no 6277, Muslim no. 2841


So, tak hairanlah jika binatang di zaman itu seperti dinosaur dan kaum-kaum sejenisnya pun besar. Mungkin di zaman itu, binatang itu hanya sebesar kucing aje. Kalau dah dinosaur pun kita dah kata besar, apalah lagi manusia di zaman itu. Dan apa nak dihairankan jika umur manusia di zaman itu pun beratus-ratus tahun dan jka korang ada tengok rancangan TV3, Jejak Rasul, ada mahkam-mahkam para nabi terdahulu dari Nabi Muhammad SAW , yang panjangnya amat panjang..

Setiap kejadian ada cerita tersendiri dan sebab yang tersendiri..Wallahua'lam...

16 ulasan:

  1. tq beb share info ni..menarik :)

    BalasPadam
  2. PB :: sy br je nk save gambo ni nk tjk pd kwn2.. dh xleh save.. xpela..sume kwn2 opis dh dtg tempt sy.. semata2 nk baca entri awk ni.. hihi

    info yg sy br taw.. tq sbb kongsi.. :))

    BalasPadam
  3. a'ah la...dinosour tu mcm kucing dah kan...

    BalasPadam
  4. betul, setiap kejadian hanya Allah saja yang tahu.

    .umur kita juga pendek..

    BalasPadam
  5. Saya selalu confuse dgn zaman dinosaur dgn zaman nabi Adam. Sebab kalau ikut kajian, dinosaur ada beratus ribu tahun dulu. Tapi Nabi Adam plak hanya ada 4000 tahun sebelum masihi. Maksudnya dalam 6000 tahun dulu je. Wallahua'lam.

    BalasPadam
  6. tingginya..gerun pulak la kan..tapi yerla zaman dulu memang saiz gtu la..tengok org sekarang ni makin lama makin susut dah ketinggian..huhu

    BalasPadam
  7. assalamualaikum pen biru...info yg menarik skali...:)

    BalasPadam
  8. Info yang amat berharga. Terima kasih kerana sudi berkongsi maklumat ini.

    BalasPadam
  9. btol tu..dinasour semua tu..bukanlah besar mana pon.. mcm kita tgk citer omputeh tu kan..

    sebab manusia di zmn dahulu pon.. besar gak saiznya..


    perkongsian yg sangat baik hari nie.. :)

    BalasPadam
  10. assalam PB..
    nape agaknye manusia zmn sekarang semakin kecil saiznye..relevan dgn usia dunia kot..mana tau makin akhir zaman nnt ramai yg kerdil

    BalasPadam
  11. klu tengok jejak rasul makam nabi, rasul dn para anbiya dulu mmg panjang2.org dulu2 mmg besar2 kan..

    BalasPadam
  12. bayangkan kalau berdiri sebelah dgn kita sekarang,langit dgn bumi la...

    BalasPadam
  13. Ketinggian Manusia Zaman Nabi Adam as - 60 hasta (27.4m). Ini berdasarkan sebuah hadis yang diriwayatkan daripada Rasulullah saw: "Allah swt menciptakan Adam as dengan ketinggian 60 hasta.." (riwayat oleh Al-Bukhari no 6277, Muslim no. 2841)

    BalasPadam
  14. http://muafakatmembawaberkat.blogspot.com/

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...