Isnin, 9 April 2012

JAGUNG CUP, KORANG SUKE TAK?

Assalamualaikum..

Aku ni bukan rajin sangat memasak. Boleh dikira dalam blog aku ni, berapa sangat resepi yang aku taruk..kalau ada pun semuanye resepi orang pemalas macam aku ni. Bertambah malas kalau tangan dah mula pegang jarum dan manik..cheese..adoi..bila la masanya aku nak memasak.

So pada yang rajin suam-suam kuku macam aku, jom kita buat resepi mudah ni..mudah tapi agak leceh sikit. Tapi ok la, berbaloi dari beli. 1 cup RM2.50...sejemput jer.. buat sendiri, nah kau..makan sampai kenyang!

gunakan jagung yang comel-comel ye..basuh dulu sehingga suci dan murni

leraikan jagung tu..kalau malas rajin cam aku, guna jer pisau..tapi hati-hati kang tercocok tangan sendiri

beginilah rupanya jagung itu ye puan-puan

masukkan kedalam periuk kukus, kukuslah ia dengan penuh kasih sayang ye

selepas 20minit, macam ni lah rupanya...

terus je angkat, gaulkan dengan sedikit lada sulah, secoet garam, planta dan susu pekat.

tadaaaaa...siap..bolehla dimakan terus selepas baca bismillah...

itu je..biasala..nama aje penbiru, jangan korang mimpilah nak dapat resepi yang mencabar jiwa dan raga..huhu...ok..Adeus!!!

13 ulasan:

  1. cheqna memang suka jagung cup...

    BalasPadam
  2. kau ni memang rajinla beb..supermom yg meletops..

    BalasPadam
  3. salam PB..bagus resepi ni..acik memang rajin beli jagung cup ni.nanti boleh cuba buat,terima kasih PB

    BalasPadam
  4. adeiii, jagung plate ni remind me to somebody laaa...huuu=.="

    BalasPadam
  5. Oooiii... Saya suka sgt corn in cup. Kalau beli memang 4 suap je dah habis. [makan guna senduk kot saya ni. hahahha]. Saya ada jgk terfikir nak buat mcm ni. Tapi nak dptkan jagung segar pun agak susah. Huhu.

    BalasPadam
  6. sy suka sgt jagung ni. sampaikan cuba buat kat rumah. mkn banyak2. hehehehe.. sedap sgt tap kolestrol tinggi -.-'

    BalasPadam
  7. Resepi yang sesuai untuk akak yang tak pandai masak.

    BalasPadam
  8. assalamualaikum pen biru...wah ! sedapnya jagung tu...:)

    BalasPadam
  9. wife papa mifz sgt suko jagung cup nih...papa mifz lebih suko yang tak cup...:)

    BalasPadam
  10. yg simple ni la sedap..tp sy xminat jagung cup...ntah..xpnah beli..selalu beli jgung bakar je.. :))


    **tahniah..dpt gak keluarkan resepi kn.. hihi

    BalasPadam
  11. aduh peberet sy,en suami dan aiman..pernah gak buat sendiri tp rasanya tak sama macam beli..:)

    dh la puasa hari ni.terliurnya tgok..haha

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...