Selasa, 24 April 2012

MANUSIA PEMALAS MEMANG TAK GUNA HIDUP

Assalamualaikum..

Aku tertarik dengan gambar ini..

*gambar dari google
Pertama kali tengok gambar ni aku terkedu...

Kepada manusia-manusia yang sempurna kejadian yang sedang bersenang lenang dan bermalas-malasan diluar sana, yang ada kederat tapi pemalas, tolonglah malu dengan sikudung di atas. Sesungguhnya, manusia pemalas memang tak guna hidup..buat semak dunia jer..

8 ulasan:

  1. Memang. Manusia pemalas memang muka tak malu. Ramai kan Pen Biru, manusia pemalas yg tak bekerja, pastu tunggu je org bg sumbangan. Kalo sakit tu lain citer. Ni sihat walafiat.

    BalasPadam
  2. berusaha sendiri xpa mharap bantuan org...mmg gigih..

    BalasPadam
  3. tabik dgn org2 yg seangkatan dgn nya..mencari rezki halal w/p x sempurna fizikalnya..

    BalasPadam
  4. kekurangan yg ada tak dijadikan alasan utk duduk saja..:)

    BalasPadam
  5. subhanallah...gigih dia mencari rezeki

    BalasPadam
  6. assalamualaikum pen biru....walaupun ada kekurangan diri tetapi masih mampu melakukn kerja seperti org lain juga...:)

    BalasPadam
  7. sya ada tgok sorang india muslim di sri lanka yg cacat kaki tangan tapi tetap kaur bekerja dan tak tinggal solat, siap leh tolong istri masak kat dapur...huhu, sedihh sgt2!

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...