Sabtu, 18 Mei 2019

TAIWAN - PART 9 - TAMSUI - NINGXIA NIGHT MARKET

Assalamualaikum.

Sampai di Tamsui pukul 6.00petang.. hujan dah berhenti waktu ni..tapi masih gerimis. Kami masuk 7e. redho lah dengan apa yang jumpa. Seharian kami tak makan..gile 




Akhirnya beli juga sweet potato dan aku jumpa Banana Milk yang sama masa aku pergi Korea dulu. Maka berlepaklah aku dan Iera tepi sungai Tamsui dan makan ..sob..sob..makan ubi je wei.


Selesai makan..hari makin gelap..gerimis pun mencurah lagi. Mula tu plan nak jalan sampai Statue D Mackay..hari dah gelap..kami pun jalanlah kat lorong yang meriah dengan kedai ni..akhirnya di sapa penjual seafood goreng.





Aku ni, dengan sotong memang tak lepas langkah. Aku tanya dia.. no pork? no alchohol? dia kata no..no.. cattle fish..mushroom.. mmm apalagi.. bismillahitawakaltu allallah.. ngap!

Dekat sini baru jumpa orang jual souvenir. Tapi harga ya ampun..tak boleh bawak berbincang !





Jalan-jalan lagi jumpa ni

Believe It or Not Curiosity Cabinet. Tak masuk pun tangkap gambar aje..

Hujan mula lebat..kami pun berlari lah ke Tamsui Station dengan sotong goreng semerbak basil leaves di tangan..dengan selamba naik MRT terus balik ke Taipei. turun di Zhongshan Station.

Tamsui Station - view dari Sungai Tamsui


Jalan menghala ke hotel aku ni, adalah sehala jalan ke Ningxia Night Market. Alang-alang lalu, singgah ajelah sebab tak hujan.

Pasar malam dia hanya banyak makanan dan mainan aje. Pada aku tak ada yang menarik dan tak boleh nak tumpang beli. Masuk juga dengan harapan kot-kot ada orang jual FM ke..Tshirt ke.. hampaaaa

Penat jalan, balik ke hotel..Ada lagi cerita pasal hotel..esok aku sambung

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...