Isnin, 20 Mei 2019

TAIWAN - PART 11 - JALAN-JALAN CARI MAKAN

Assalamualaikum.

Segalanya berubah. itenary yang tersusun cantik tak dapat diikut . Selesai jalan-jalan di Zoo, aku ambik keputusan nak kembali ke Ximending untuk cari ole-ole. Ambik MRT dari Zoo terus ke Ximen Station.





Sini pun masih hujan rintik-rintik. Serius, aku tak tau nak beli apa sebab macam tak best nak pulak. 

Puas kat sini, aku ajak Iera cari restoran halal diseberang jalan menghala ke Main  Station. Dalam perjalanan ke restoren tu, sempat aku mencapap gambar Zhongshan Hall.






Kami ke Ai-Jia Muslim Halal Beef Noodle. Cara mudah nak ke sini, kalau korang dari Ximen Station, cari jalan hala ke Main Station, lorong blok bangunan belakang dari jalan besar. Restoren ni sebelah kanan. Ada 2 buah restoren muslim sebelah menyebelah aje. 



Pada aku..mee kat sini tak adalah sedap mana pun. Selera orang Taiwan agaknya sebab masa aku ke Hong Kong, makan di Ma's Restaurant..sampai hari ni aku teringat-ingat dimsum dia yang sedap gila.



Selesai makan kami menapak berjalan kaki, lintas jalan besar untuk balik ke hotel. Malam terakhir untuk kemas beg sebelum bertolak balik esok.





Disebabkan malamnya rasa boring, aku keluar sekali lagi ronda-ronda cari kedai jual souvenir. Hampa..mujur..mulut yang ramah ni menegur 2 orang warga Indo yang berkerja sebagai bibik di sana masa aku bertembung kali ke2. Aku tanya kat mana tempat jual souvenir..katanya dalam Beimen Station.

Oklah, esok aku cuba cari sebelum gerak balik ke airport.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...