Jumaat, 15 Mac 2013

TIPS UNTUK DAPATKAN CPUV NUFFNANG

Assalamualaikum.. 

Mengenangkan tabungan Nuffnang aku yang amat kesian itu, aku pun meramah-tamahkan diri untuk bertanya terus dengan Nuffnang..macam mana nak dapatkan CPUV.. Pada yang tak tau apa tu CPUV..meh sini aku nak bagitau....

Cost-Per-Unique-Visit - Ini bermakna pihak pengiklan membeli sejumlah kunjungan unik dari blog anda. Kempen iklan ini akan tamat apabila jumlah kunjungan unik tamat tempohnya.



Soalan aku kepada Nuffnang.. Macam mana untuk dapatkan CPUV ..dan ini jawapan mereka:

****************


Terdapat beberapa faktor yang menentukan peluang anda untuk dipilih untuk kempen CPUV. Pihak Pengiklan (Advertisers) memilih blog yang mereka ingin iklankan berdasarkan beberapa faktor seperti berikut :


Disebabkan Pihak Pengiklan (Advertiser) senantiasa mempunyai pasaran khusus untuk kempen mereka, maka mereka akan memilih blog yang mempunyai pembaca blog yang berpadanan sebagai sasaran mereka. Jika pembaca blog anda termasuk di dalam kategori itu, maka peluang untuk anda dipilih untuk mereka adalah sangat tinggi. Kebanyakan bloggers yang tidak mengisi ruang 'survey' yang disediakan dengan betul berkemungkinan tinggi mendapati blog mereka tidak terpilih untuk mendapat kempen atau iklan daripada Advertisers. Ini kerana, 'survey' tersebut berfungsi untuk Advertisers kami mengenali isi kandungan blog bloggers kami dengan lebih baik. Mana-mana blog yang tidak mengisi ruang 'survey' selalunya tidak akan diendahkan oleh Advertisers kami kerana mereka tidak akan tahu jika kempen mereka bersesuaian atau tidak dengan isi kandungan blog tersebut. Oleh itu, kami amat menggalakkan anda mengemaskini laman 'survey' anda dari masa ke semasa untuk menaikkan peluang blog anda dipilih oleh Advertisers kami.



Kebersanan penempatan iklan juga sangat penting dalam industri pengiklanan. Pengiklan kami telah menghabiskan banyak wang untuk mencorakkan iklan mereka dan membeli ruang iklan. Mereka perlu memastikan mesej yang ingin mereka sampaikan kepada pasaran khusus mereka sampai dengan efektifnya. Oleh itu, mereka senantiasa akan membeli ruang iklan yang hanya telah dioptimumkan sepenuhnya dan diletakkan pada tempat yang berkesan. Kesimpulannya, anda hanya perlu meletakkan unit iklan anda pada tempat yang sepatutnya dan faktor ini akan memuaskan Pihak Pengiklan.



Sebagai contoh, sesuatu unit iklan "Skyscraper" seharusnya menjadi elemen pertama di sidebar dan bukan di tempat lain. Hal yang sama juga bagi unik iklan "Leaderboard" yang seharusnya menjadi elemen pertama yang dapat dilihat di saat pengunjung masuk ke laman web anda. Manakala, unit iklan "Large Rectangle" pula seharusnya ditempatkan betul-betul di bawah entri pertama anda. Jika unit iklan blog anda tidak mengikut garis panduan yang telah dinyatakan seperti di atas, hal ini akan banar-benar mempengaruhi keputusan Pengiklan untuk memilih blog anda dan berkemungkinan tinggi menyebabkan mereka memilih blog lain.



Selain itu, ruang unit iklan juga memainkan peranan penting bagi Blogger untuk dipilih dalam sesuatu kempen. Semua Pihak Pengiklan kami membuat pembahagian yang sama rata pada ketiga-tiga unit iklan kami iaitu, Leaderboard, Skyscraper, dan Large Rectangle setiap kali mereka beriklan dengan kami. Jika blog anda mempunyai kesemua 3 unit iklan di dalamnya, maka peluang anda untuk terpilih bagi sesuatu kempen adalah amat cerah.



Keahlian eksklusif memainkan peranan dalam kempen iklan kerana Pihak Pengiklan kami lebih cenderung untuk meletakkan iklan mereka pada blog-blog berstatus Glitterati kerana ini merupakan sebahagian daripada program hadiah kami untuk Bloggers kami yang paling setia dengan kami. Ahli biasa masih akan dipilih untuk kempen tetapi dalam angka yang lebih rendah berbanding dengan ahli Glitterati.



Oleh itu, anda perlulah mengambil semua inisiatif untuk meningkatkan peluang blog anda untuk mendapat perhatian daripada Pihak Pengiklan, dengan selalu mengemas kini blog anda, menempatkan unit iklan anda di tempat yang betul, dll. Jika nasib menyebelahi anda, dan Pihak Pengiklan memilih anda untuk kempen CPUV mereka, maka peluang untuk anda mendapat beberapa angka di ruang "Buffered Earning" adalah sangat cerah!



*copy paste dari email tanpa edit.***************



Aku tanya sikit aje..jawapannya itulah..panjang berjela. Bagus pulak Nuffnang ni.

Aku ada menggugel untuk tahu cara dapatkan CPUV..tapi diorang kebanyakkan bagi ikut pengalaman berblog diorang. So aku pulak dapat terus dari pihak Nuffnang dan sekarang aku nak kongsikan dengan korang. 


Aku pun tak harap la boleh dapat beratus-ratus dengan iklan Nuffnang ni. Saja je nak menyibuk jugak. Benda free sape yang tak nak..orang Malaysia kan memang suka yang Free aje..aku pun sama la jugak

Okla..selamat mencuba la ye..

Adeuss!!!

11 ulasan:

  1. salam jumaat yang indah
    singgah pagi

    BalasPadam
  2. hehehe...dulu rajin tanya depa, la nih malas dah aih...=D

    BalasPadam
  3. akk, sy nak add nuffnang pun x lepas2 lagi..adooiii

    BalasPadam
  4. hurmm...malas dah...depa takmo kasi iklan takpelah...yelah blog kita tak best...sobs..dah 5 tahun kut berblog...uhukss

    BalasPadam
  5. oh oic... macam tu ya....

    BalasPadam
  6. salam jumaat,
    perkongsian yg bermanfaat..

    BalasPadam
  7. wah cam best je tips ni.. tp bila baca aku cm xpaham je.. sebab pasal benda2 ni ak fail siket.. tau menaip je.. hehe

    BalasPadam
  8. ntah la bila nk dpt..hehe..

    BalasPadam
  9. Salam kak..
    hihi.disebabkan cma pernah baca email tu, jd cma skip terus baca sampai ke nota kaki akak tu..

    insyallah.. x lama lg akak dpt la CPUV tu..
    gogo chaiyok! :)

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum sis..
    Terima kasih bg info ni..agk susah jgk nak dpt cash out nuffnang ni kan..So far jumlah paling bnyk sis penah cash out berape yer if u dont mind?:)

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...