Khamis, 21 Mac 2013

CERITA LAWAK

Assalamualaikum...

Saja aku nak sharekan dengan korang 1 cerita yang aku rasa lawak..cerita ni diceritakan oleh opismate aku dikala kami hampir terhantuk ke meja kerana mengantuk..kisahnya camni, kisah antara sorang cikgu BI dengan murid india di sebuah sekolah dalam kawasan estet.

Cikgu tu minta setiap murid memberitahu atau menyebut apa yang ditulisnya di papan hitam

Cikgu  : What is this? (sambil tangan tunjuk ke perkataan "Blackboard" )
Murid1: Blackboard

Cikgu  : What is this? (jari menunjuk ke perkataan  "Chair" )
Murid2: Chair

Cikgu  : What is this? (sambil menunjuk ke perkataan "Table" )
Murid3: Ta ble (sebutan berbunyi  TA - BLEY )
Cikgu  : Thats wrong, read again
Murid  : Ta bley teacher..
Cikgu  : You should spell the word and read again..
Murid  : I say Ta bley la teacher..
Cikgu  : Did you can't spell?
Murid  : Yes i can
Cikgu  : So why you say "ta bley" .??
Murid  : Teacher..you should spell too.. T.A for "ta" .. B.L.E sound "bley'..
              So , its "ta bley" la teacher.
Cikgu  :  *terdiam dan terkedu..


8 ulasan:

  1. hahhaa....masak dapat student macam ni...=(

    BalasPadam
  2. Salam Kak PB...
    hahaha.. terkentut2 cma ketawa..

    apepun ta-bley la.. >_<

    BalasPadam
  3. HAHAHA..PENING KEPALA CIKGU KALAU JUMPA RAMAI ANAK MURID MCM NI

    BalasPadam
  4. haha....pening cikgu nak jawab giniiii

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...