Isnin, 11 Mac 2013

TV3 TIDAK PEKA..MUNGKIN PEKAK

Assalamualaikum..

Amat kecewa. Ini pendapat peribadi aku. Tak tahulah orang lain macam mana. Hari Sabtu lepas 9 Mac 2013, pukul 9 malam...di TV3 ditayangkan Konsert Jom Heboh secara langsung. 

Aku tersentak. Bukan tak boleh berhibur..tapi adakah pihak penerbit tidak fikir apakah yang sedang melanda negara kita sekarang. Sepatutnya kita berkabung atas kematian tragis para pejuang dan wira negara yang telah terkorban demi untuk mempertahankan negara.


Dimanakah "nilai" fikiran penerbit dan pihak TV3 sendiri. Sedangkan para balu dan anak-anak menangisi kepemergian insan yang mereka sayang..pengsan entah berapa kali..anak-anak menangis tengah malam memanggil nama ayah..tapi TV3 boleh pulak buat konsert. Siaran Langsung pulak tu.

Inilah yang dinamakan TIDAK PEKA atau lebih sedap disebut PEKAK!

Kalaupun tidak mampun menggembirakan hati mereka-mereka yang berkenaan , janganlah terus ditambahkan kesedihan mereka itu. Pada aku TV3 TIDAK PATUT buat konsert tu. Boleh buat, tapi simpan dulu rakamannya. Dan siarkan bila keadaan sudah sesuai.

Aku memang sedih dengan perkara ini..maka malam itu aku terus menukar channel!

Terima kasih TV3 kerana amat PEKAK sekali!

12 ulasan:

  1. Betuk PB! Bukan TV3 aje, TV1 atau TV2 pun ada siaran langsung apa ke benda , bentuk konsert dan hiburan. Tak peka lansung! Akak marah dan sedih! Padam TV!

    BalasPadam
  2. hhhmmm.. kita tak tgk pun.. rimas la asyik hiburan jew.. malas nak tgk.. kiki

    BalasPadam
  3. yg tak fahamnya nak buat karnival jom heboh tu buat jela tapi tak payah la nak ber konsert bagai. dulu mufti kata jgn buat konsert sebab menggalakkan percampuran jantina tapi sekrng ni mula balik dah

    BalasPadam
  4. dorg mmg pekak.mmg malas tengok tv mlm tu.

    BalasPadam
  5. hehehe...nasib baik tak tengok...kalau tak mmg xpeka jgk...=P

    BalasPadam
  6. sibuk nak kejar rating macam ni la jadinya..

    BalasPadam
  7. assalamualaikum pen biru...mama tak tengok pula...:)

    BalasPadam
  8. marah betol ni...

    pen merah pen biru
    yu marah, ailebiu!



    senyum skit... hehehehe

    BalasPadam
  9. Salam,
    Bila hiburan dan keuntungan mengatasi nilai hormat dan keprihatinan. Tidak hairan jika akan datang, anak2 skrg yg telah membesar tidak lagi pentingkan nilai2 murni dan bermoral.

    BalasPadam
  10. oo ada konsert ke hrtu tu.. xtgk pun...

    BalasPadam
  11. as salaam .. nk komen jgk la. sy dah lma x tgk tv.. terkdang je tgk 2 pn tv al-hijrah .. yg lain 2 mmg x lyan mn la . kcuali ada info dokumentari ke yg ada ilmu blh ceduk.

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...