Ahad, 30 Oktober 2011

TIME TUNNEL PART 3

Assalamualaikum..

Lagi gambar barang-barang lama dari Time Tunnel Cameron Highlands. Tapi kali ni bukan gambar tin ke apa..tapi gambar barang elektrik dan elektronik lama. Suka hati korang la samada suka tengok atau tak..blog aku..aku punye sukela..hehehe..lagi tak habis..lagi tulah aku nak tunjuk..jom layan...

Peti sejuk..ni baru namanya peti..

 ni dulu hanya orang-orang kaya jer mampu beli..Oven

Kipas camni banyak kita jumpa kat kedai antik

Radio zaman tok kaduk..heheh, jangan tak tau yang putih tu sebenarnya moyang Walkman..

 TV dulu-dulu..nak cari channel..pusing je tombol tu..

 Talipon dan Panduan Talipon..hahah..syok jugak guna telefon ni..jenuh pusing nombor dia..

Sebelum adanya handphone..inilah handset kebanggaan orang kaya masa tu..siap usung peti(gambar kiri). Time tu bukan calang-calang orang mampu pakai handset nih.

 Peti nyanyi zaman P.Ramlee

 Ni mesin stim rambut..siap dengan kerusi salon rambut .

Ni atuk kepada mesin casher..(bahagian depan)

 dan yang ni bahagian belakang yang menghadap muka pelanggan..gedabak punya besar.

Kamera video..

 Ni mesin casher manual..harga barnag kena tolak dengan jari..huhuhu

Typewriter zaman jahiliah.

Inilah yang dinamakan peti televisyen..TV yang dok dalam peti..peti tu boleh buka dan ditutup balik lepas tengok. Mak aku dulu ada TV ni tapi dah rosak. Last-last abah aku buang TV nya dan gantikan dengan akuarium ikan..hahaha

Ok..itu je untuk hari ni..esok sambung sikit lagi ..tunggu ek?..Adeus!!!

Nak tengok lagi?...Time Tunnel Part 4

6 ulasan:

  1. peti tv tu dkna pernah tengok sebab rumah aruk ada... kene pusing2 dulu baru dapat channel :p

    BalasPadam
  2. dkna..betol tu..pas tgok tarik jer pintu dia,tutup mcm panggung tutp tirai dia..haha

    BalasPadam
  3. TV yg jenis bukak tutup tu kt rumah syada jugak masa sy kecik2 dulu..

    btw peti ais kaler merah tu comel..:)

    BalasPadam
  4. puan kutu..ye la..dulu2 byk tv jenis cmtu. peti ais tu dulu,org kaye jer mampu beli.

    BalasPadam
  5. tepon merah tu ada kt rumah kite sebijik

    BalasPadam
  6. nuwairani..eh..syg tu tepon tu..simpan bebaik tau

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...