Khamis, 6 Oktober 2011

KOLEKSI KESAYANGAN - MAJALAH SENARIO

Assalamualaikum…

Semalam aku citer pasal Koleksi Majalah Ujang. Hari ni aku nak citer pasal 1 lagi koleksi yang aku ada dan tak sempat nak mengkolek sampai habis disebabkan majalah itu telah dihentikan keluarannya sebab dikatakan kurang dapat sambutan.

Di Malaysia ni, tak mungkin ada manusia yang tak tahu tentang nama sebuah kumpulan lawak ini..kumpulan yang aku maksudkan itu adalah Kumpulan Senario.

Dari budak kecik sampai la yang tua pun tahu tentang kumpulan ini. Kumpulan Senario pernah pada satu masa dulu mencetuskan 1 fenomena luar biasa. Semua orang suka Senario hinggakan kumpulan-kumpulan yang muncul selepas itu,tidak mempu menandinginya. Dan aku juga adalah salah seorang dari jutaan peminat mereka.
Namun, aku yakin,mungkin ada yang tak pernah dengar atau tahu tentang kewujudan Majalah Senario. Watak-watak setiap ahli dikartunkan. Dalam Majalah Senario juga turut disertakan dengan aktiviti dan program kumpulan tersebut.

Dek kerana minat aku pun mula membeli Majalah Senario dari Keluaran Pertama hinggalah Keluaran 10. Jom tengok cover majalah itu..
 Koleksi dari Keluaran 1 hingga 10

 Cover Keluaran 1

 Cover Keluaran 2

 Cover Keluaran 3

 Cover Keluaran 4

 Cover Keluaran 5

Cover Keluaran 6

 Cover Keluaran 7

 Cover Keluaran 8

 Cover Keluaran 9

Cover Keluaran 10-Edisi Khas
*sorry gambar blur sebab off flash..kalau aku on flash lagi "besinar" dan silau sebab aku dah balut degan plastik..huhuh

So itulah Majalah Senario yang masih cantik dan elok dalam jagaan aku. Tak hilang walaupun satu. Aku bangga sebab dapat simpan semua koleksi ni dan usia koleksi ni sudah lebih 11tahun..tak lama lagi boleh jadi barang antik.hehehe..

Aku juga tak pasti sama ada ahli Senario sendiri ada menyimpan Koleksi ini atau tidak.

Oklah aku harap korang suka dengan entry aku ni. Sama-sama kita berkongsi cerita,pengalaman dan ilmu. Adeus!!!

19 ulasan:

  1. mmg peminat komik rupernyer...

    BalasPadam
  2. abghani:nak simpan duit..duit xbyk..heheh

    nieza:dulu2 mmg la minat.masa idup x byk mslh..skrg byk mslh x sempat nk gelak krn komik

    BalasPadam
  3. waaaa, bagusnya ada koleksi tersendiri.

    BalasPadam
  4. salam...bagus2 satu koleksi yg baik n menarik ...:)

    BalasPadam
  5. tak pnah tau pon kewujudan majalah ni. huhuh...jakun betol rasa...

    BalasPadam
  6. eh eh...

    haritu ujang..ne senario lak..hehe..

    semua cita lawak.....ngeh3

    BalasPadam
  7. ni mahu sambil baca sambil gelak, elok untuk release tension kan

    BalasPadam
  8. hg mmg peminat setia depa...baguih2..pasal adanya peminat mcm hg la depa berjaya...

    BalasPadam
  9. nuwairani:tu la kan..ramai y tak tau psl majalah ni

    ila;heheh nak buat mcm ne..dah minat..heheh

    imbobo:memang otai tapi sekarang dah kurang berbisa

    BalasPadam
  10. ixoraroxi;ye la kan..memang boleh release tension

    cuda:dulu la minat..sekarang biasa2 jer

    BalasPadam
  11. saya dah ada keluaran 13589.. kalau awak nak jual keluaran 2467 dan 10 saya beli :D

    BalasPadam
  12. KALAU SUDI JUAL MAJALAH KELUARAN 2467 dan 10 SAYA SUDI BELI

    BalasPadam
  13. KALAU SUDI JUAL MAJALAH KELUARAN 2467 DAN 10 SAYA SUDI BELI :)

    BalasPadam
  14. Saya memang berminat nak beli . Keluaran 2467 dan 10 .

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...