Isnin, 10 Oktober 2011

KERETA ORANG KAYA

Assalamualaikum..

Semalam aku terbaca di Harian Metro.kisah bas mewah yang dibeli oleh seorang jutawan UAE..Gila kau..harga dekat-dekat RM34.5 juta!!..Mungkin ada yang dah baca semalam..tapi mungkin juga yang belum baca..nah sekarang aku nak syer dengan korang..

Diperbuat daripada aluminium, gentian karbon, kaca gentian dan polikarbonat., panjang 15 meter, lebar 2.5 meter dan tinggi 1.65 meter.

dari sisi..boleh naik 23 orang katanya...

 dari depan


dari belakang

seat yang mantop!

Laju gile bas ni .,boleh cecah 250km/j . Tapi kat Malaysia memang kena samanla kalau nak laju camtu..actually tak gamak aku nak panggil bas sebab mengalahkan kereta sport..saperla jutawan arab tu ye..nak aje aku berkenalan..boleh gak aku merasa naik bas mewah camni..haha..mimpilah!

Bas ni guna karan tau, bukan petrol atau diesel..yang menciptanya seorang angkasawan bersama bekas pakar aerodinamik Formula 1 yang berasal dari Holland.

Itu jer citer aku..kalau nak tau lebih lanjut, cari jer Harian Metro semalam (Ahad)..aku nak berangan naik bas ni jab..chiuuu....huhuhuhu..Adeus!!!

17 ulasan:

  1. canggih teknologi sekarang nie kan?? :)

    BalasPadam
  2. dkna, tula..kita jer yg ketinggalan

    BalasPadam
  3. canggih nyer..agak2 pas ni ade tak org nak cipta kereta yg boleh terbang plak?hehehhe

    BalasPadam
  4. salam...canggihnya bas ni kalau dpt sebijik kn bestkn...heheheh org kaya jer mampu beli mcm kita2 ni naik bas biasa jer...:)

    BalasPadam
  5. salam mama..kita naik bas 26 seat jer la kan..heheh

    BalasPadam
  6. betul2 duit terpijak tu!

    huhu, baik kasi somalia kan...

    BalasPadam
  7. noriz:..duit terlampau byk smpai tak tau nk buat apa

    BalasPadam
  8. bas canggih macam ni pon jugak ye di dunia ni...hadoi....duit dorg tu tak tahu nak perabih kat mana kot...

    BalasPadam
  9. fuhhh....kalau naik kereta macam neh..komfom terasa jadi org kaya...heheh

    BalasPadam
  10. kreatif & inovatif... nampak canggih!

    BalasPadam
  11. nuwairani;dah terlalu kaya sbb tu tak tau nak buat apa

    ila;hahah..penumpang bas yg kaya

    kak amie;memang canggih..

    BalasPadam
  12. memang kaya orang kalau macam tu

    BalasPadam
  13. Jemput singgah ye..http://bit.ly/1pT0FgW

    BalasPadam
  14. Jemput singah ke blog sy..:) http://bit.ly/1pT0FgW

    BalasPadam
  15. Jemput singgah ye..http://bit.ly/1pT0FgW

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...