Sabtu, 29 Jun 2019

SCAMMER TUDUNG BAWAL DIAMOND

Assalamualaikum

Kali ni aku kongsikan. Scammer terang-terang punya. Buat fb page. Jual tudung bawal diamond kononnya. Ramai pulak yang terkena. Scammer menggunakan nombor telefon yang pelbagai. Banyak betul nombor dia. Dan nombor akaun yang berbeza.

Aku agak, nombor akaun ni mungkin nombor akaun seller lain yang scammer ni nak membeli apa-apa, so dia gunakan cara,mangsa "tolong" bayar bagi pihak dia. Apapun aku kongsikan jugalah untuk maklumkan semua.

Berikut adalah screenshot mangsa scammer tudung diamond ni.
Link asal
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=107093397264286&id=100038908786537







Antara mangsa lain...



Link asal 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=815890155264284&id=100005299201970
Mangsa di atas ni dah buat report polis, dan dikhabarkan scammer tu dah refund..apapun aku tetap akan up disini sebagai peringatan kepada orang lain.


Link asal https://m.facebook.com/groups/603473406431889?view=permalink&id=2267535456692334


Link asal
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1749330211784425&id=100001223880041

Link asal
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1871579042905617&id=100001606192139





Scammer ni jugak pernah ugut mangsa-mangsa,kononnya dia nak buat report polis yang kononnya mangsa-mangsa ni fitnah dia.. paling kelakar,dia siap hantar gambar pintu balai,bukti dia pergi report..kelakar gile..



Detail Scammer:
FB : Bawal Diamond Collections
No.Hp : 017-9026968 , 011-2510 2207 , 011-5665 9497, 013-308 5869
No.Akaun: 153131096744 Maybank atas nama AMIERA SYAHERA 
156057601042 Maybank atas nama ANIS ZULAIKHA
7612774078 CIMB atas nama  TENGKU MOHD AFENDI








Link asal page penyangak ni..
https://www.facebook.com/197848917420222/posts/206333283238452/

Nama page sentiasa bertukar-tukar. 

Kebalnya dia ni..belum tertangkap lagi. Aku tak pasti samada mangsa dah buat report polis atau tidak. Cuma aku nak pesan kalau scammer ni baca entri ni..api neraka tu panas ok.!

Kepada mangsa-mangsa yang tak terbilang ramainya ni.. korang boleh drop komen sekiranya scammer dah refund. Apapun, entri ini aku takkan delete kerana ini sajalah cara aku membantu orang lain yang bakal menjadi mangsa. 

6 ulasan:

  1. Mak aih... boleh ke hidup bahagia dengan menipu orang ni

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Saya pon terkene 😭😭 bulan jun smpi skrg xdpt.. Terus xrply wasap saya..

    BalasPadam
  4. saya pun tekena..rm566..beli dan tlong beli utk kawan..transfer dr 26 jun 2019..skrng saya da ganti duit kawan..rugi beganda..

    BalasPadam
  5. saya pun tertipu rm566..25 jun 2019 bank in..smpi skrng x dpt brg..mesej x reply

    BalasPadam
  6. saya pun kena tipu rm566😭😭😭

    BalasPadam

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...