Khamis, 20 Jun 2019

JIRAN BIADAP

Assalamualaikum

Ini kisah kawan aku. Dia ada beli rumah di Taman Rakyat Mergong. Tapi jarang duduk disitu. Sekali sekala. 

Yang menjadi kemarahan,tiap kali dia balik mesti ada sampah,dahan pokok,ranting kayu,kaca yang dilungguk jiran..masalahnya bukan jiran depan atau tepi..tapi jiran nuuuun dihujung simpang.

Penyabarnya kawan aku ni,dia pulak yang bersihkan. Call lori SWcorp untuk kutip semua tu. Dah jadi 1 kerja pulak tiap kali kena call.










Siapa-siapa pun boleh hilang sabar kalau macamni. Segala macam benda jiran buang tepi rumah dia. Dia pun tau, tepi koner rizab jalan tu bukan hak dia..tapi dah kira tepi pagar rumah dia.. dia cuba tanam pokok, habis pokok dia kena hempap dengan sampah.

Tak susah nak tau jiran yang mana..ini dia..


Kat manalah otak manusia macamni. Bawah tapak kaki agaknya. Sedangkan kalau kita buat rumah termasuk kawasan jiran pun bila mati nanti Allah himpit lubang kubur kita..inikan pulak buang sampah tepi rumah jiran.

Korang fikir..elok tak elok perangai jiran haprak macamni.


2 ulasan:

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...