Isnin, 10 Jun 2019

SAMSENG OKU

Assalamualaikum

Perkongsian dari group komuniti Kepala Batas, P.Pinang. Jadikan iktibar dan berhati-hati. Dengan adanya lesen OKU.. ada yang ambil kesempatan..buat apa pun tak salah.

*****




Assalamualaikum admin... tadi ada berlaku kes di kawasan McD Bertam ketika saya ingin drive-thru untuk membeli makanan berbuka puasa. Ada sebuah kereta Axia berwarna kuning cuba momotong barisan ketika semua kereta bersesak untuk drive-thru.

 Pada mulanya saya ingin memberi laluan kepada Axia tersebut memandangkan dia cuba untuk menghimpit kereta saya dan pemandu tersebut merupakan bangsa India yang OKU tapi dia bertindak untuk mengangkat jari 'tengah' kepada saya dan langsung tidak memberi lampu isyarat ketika memasuki laluan drive-thru.

 Saya difahamkan bahawa orang OKU perlu diberi keutamaan tapi situasi ini berlaku ketika drive-thru,kita semua sama-sama duduk dalam kereta, semua boleh bersabar tetapi perlukah dia mengangkat jari 'tengah' kepada saya.

Tindakan pemandu tersebut telah menyebabkan kesesakan kerana dia telah block laluan keluar kereta yang parking di kawasan Mcd. Adakah dengan title OKU kita boleh melakukan semua kesalahan?

*****
Dari komen yang dibaca, ramai juga mangsa pemandu OKU a.k.a Otak Kurang Upaya ni..





Kalaulah jadi kemalangan..apakah dengan menunjukkan kad OKU dia akan selamat sama seperti kes kemalangan kerana memandu lawan arus di lebuhraya beberapa tahun lalu? Senyap terus cerita tu.. pemandu OKU wanita cina..mabuk dan OKU katanya..sampai mangsa kemalangan maut..apa hukuman yang dia terima? Fikir-fkirkan..

1 ulasan:

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...