Rabu, 26 Ogos 2015

STEAMBOAT YANG TAK BERAPA NAK STIM?

Assalamualaikum..

Minggu lepas punya cerita, Mylaling dah ketagih dengan steamboat.. So dia ajak aku cuba kat tempat ni.. Terpengaruh dengan iklan di group-group bisnes di FB.. ditawarkan dengan harga yang cukup murah hanya RM10 untuk 1 set.

Katanya waktu perniagaan mula jam 6.30 petang. Aku dan suami sampai di kedai ni pukul 6.40..tapi tak siap lagi dan kami pesan air dulu (air orang lain jual) Hampir pukul 7 baru siap oder kami..

ini gerainya.. Lagenda Steamboat & Grill


Inilah antara bahan yang ada dalam set RM10 tu. Kami oder 1 set sebab dalam fb tu, nampak macam banyak.. Kalau yang betul-betul lapar, set ni boleh makan untuk seorang sahaja..oleh kerana aku berkongsi dengan suami, balik je rumah, terus kami makan nasi!


Pendapat peribadi aku..sedikit kecewa. Kuahnya nak dikatakan tomyam...tak rasa tomyam..banyak serai lengkuas blend dalam kuah tu..tak masam..tak pedas..kosong je rasa..Bab portion aku tak kisahla..padan dengan harga RM10 tu..maka kesimpulannya indah khabar dari rupa.. 

100kali sedap lagi di Dapur pak Yusoff Steamboat & Grill Kuala Sungai. Bukan saja sedap, tapi puas makan. RM17 seorang, makan sepuas hati, ada air minum, aiskrim, laicikang, Beza hanya RM7 sahaja..makanlah sampai pengsan! Entrinya ada DI SINI 

Mula-mula tu aku bersemangat nak tulis review untuk gerai ni..tapi atas apa yang telah dilalui, maka aku tak tahu nak cerita apa-apa pasal gerai ni, melainkan kepada sesiapa yang teringin nak makan stimboat tapi bajet tak ada, bolehla cuba.  Lokasi?? maaflah aku tak rasa aku perlu bagitahu..korang boleh google lah...

Inilah jadi bila dah terpengaruh dengan iklan dan komen di fb..Mungkin orang yang tak pernah makan stimboat dan pertama kali makan yang ini..akan katakan ini yang sedap, tapi bagi yang dah biasa makan macam aku, tiada apa yang dibanggakan..

Untuk gerai ini dari 5 bintang aku bagi 2 bintang je. harap tuan kedai belajar buat kuah tu bagi sedap..itu je.. Adeus!!!

1 ulasan:

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...