Sabtu, 22 Ogos 2015

CUCUR SARDIN

Assalamualaikum..

Ketandusan idea nak buat menu minum petang? Atau terasa lapar tapi kat dapur tak ada apa-apa? Gunakan apa yang ada. Ini resepi tangkap muat asalkan kenyang.. Cucur sardin..


Bahan-bahan;
1 tin kecil sardin (aku gunakan King Cup sebab ini saja sardin yang kena dengan tekak aku)
3 cawan tepung (ikut tahap kelaparan masing-masing)
1 labu bawang besar dicincang
4 tangkai cili padi (terpulang nak letak ke tidak)
1 biji telur
Daun bawang (pun ikut suka koranglah berapa nak guna)
1 1/2 cawan air
1 sudu kecil serbuk cukup rasa
1/2 sudu kecil garam

Cara-cara;
1. Hancurkan sardin bersama kuahnya dan gaul dengan tepung.
2. Masukkan semua bahan dan tuang air sedikit demi sedikit agak-agaklah senang korang nak  jemput dengan jari untuk goreng.
3. Tambah garam atau serbuk cukup rasa.
4. Jemput guna jari (agak-ajak aje saiz tu)Goreng dalam minyak yang betul-betul panas.

Siap..selamat menjamu tekak! 
Adeuss!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...