Sabtu, 8 Ogos 2015

ALAHAI EN.WAITER!

Assalamualaikum..

Hari ni..entri fresh dari apa yang berlaku di IG Dato Chef Wan hari ni. Aku agak baru follow IG Dato..sungguh memberi inspirasi dan idea dalam masakan.

Tapi kali ini bukan kisah dia memasak..tapi kisah seorang waiter AKA pelayan..tukang hidang makanan yang bahasanya sangat bongkak dan kurang adab.

Kisahnya, Dato Chef Wan muatnaikkan sekeping gambar tetamu yang sedang menikmati makan malam ala barat yang disediakannya di hotel The Datai Langkawi.. ada seorang adik komen..korang bacalah print screen ni..
ini gambar yang dimuatnaik oleh Dato Chef Wan

sila baca komen adik fahmi.nasir92
kemudian baca komen Dato (ayat mengajar orang yang tak tahu..dan tak sakitkan hati orang..
sekarang korang baca komen si mrtugix83 tu..

ini yang aku balas..

Baru kerja waiter dah berlagak nak hina orang. Maaf cakapla..statement yang berlagak macamni tak perlu keluar dari mulut kita kalau kita pun tak setara mana. Aku biarkan dia meroyan dan biarkan orang lain menilai sendiri. 

Aku bukan nak kutuk waiter. Tapi aku kutuk dia ni. Membusukkan nama waiter-waiter yang lain. Pernah korang dengar cerita atau tengok atau jumpa waiter yang spesis macam ni? dalam seribu mungkin ada 1...dan inilah 1 dalam seribu tu. Moga dia sedar diri lepas ni...hmmm mcam ni punya orang pun ada.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...