Sabtu, 15 Ogos 2015

ASAM PEDAS IKAN PARI

Assalamualaikum..

Hari ni aku nak kongsikan resepi Asam Pedas Ikan Pari simple cara aku lah . Campak-campak siap kekdahnya..



Bahan-bahan;(kuantiti suka hati koranglah..aku pun main campak je)

Ikan pari (potong 2) 
Cili kering,Bawang merah,Bawang Putih dikisar
Asam keping
Daun kesum
Belacan
Serbuk kunyit (sikit aje)
Bunga Kantan
Bendi

Cara-caranya;
1. Panaskan minyak, tumis bahan yang dikisar,daun kesum dan belacan.(kalau nak letak lada hitam pun ok..aku tak letak sebab Mylaling tak suka)
2. Tuangkan air untuk kuah dan masukkan asam keping( kalau suka masam lebih ..letak lebih..aku letak banyak juga) dan serbuk kunyit
3. Didih aje kuah masukkan bunga kantan,ikan dan bendi.. garam gulakan sesedap rasa sendiri.
SIAP!!! 

Tadaaa!!! apa lagi..jemputlah bersantap..
Inilah asam pedas citarasa aku..mesti pedas,mesti masam..baru cukup syarat..

Adeuss!!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...