Selasa, 10 Januari 2012

JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN HARAM

Assalamualaikum..

Terlebih dahulu aku nak minta maaf jika entri ini menyinggung mana-mana pihak. Ini adalah pesanan ikhlas kepada sesiapa yang bergelar penjawat awam. Fanatik macam mana pun kita terhadap apa-apa juga parti, yakinlah kalau beras kita habis, tak de orang yang akan datang ketuk pintu rumah kita dan bagi beras kat kita kalau kita tak kerja dan kalau minyak kereta kita habis tengah jalan, takkan ada wakil parti mana-mana pun yang berhenti dan bagi kita duit apa lagi nak bagi kita tumpang kereta dia melainkan kita ni sedara dia.

Jagalah periuk nasi kita. Ingat balik bertapa susahnya kita terpaksa bersaing dengan puluhan ribu orang yang tidak bernasib baik, datang interview untuk kerja dengan kerajaan tapi tak dapat kerja tu. Kita ni istimewa dan bernasib baik sebab dapat kerja sekarang. Benci atau suka pada apa juga parti, janganlah ditunjuk-tunjuk. Nanti pilihanraya, kita gunakan kuasa yang kita ada..

Buat masa sekarang, marilah kita bekerja untuk beli beras kat anak bini kita..ok..jangan buang masa atau buat perkara yang boleh menyebabkan kita hilang mata pencarian.. pekeliling sudah dikeluarkan JPA..




Pesanan ikhlas dibawakan khas oleh  http://www.penbiru.com/ ..Adeus!!!

9 ulasan:

  1. buang maso jer himpun2 nih...bukan mendatangkan faedah pun...

    BalasPadam
  2. btl tu.. dah x der krja nnt bukan diaorg tlg pn.. gunakan kuasa mgundi yg ada..;)

    BalasPadam
  3. siti..ya , mari kita mengundi..heheh

    BalasPadam
  4. betullah..sy setuju..kalau berhimpun tu dtgkan faedah utk periuk nasik kita takpa gak

    BalasPadam
  5. Jgn pergi yg haram.. kita g yg halal dan mendatangkan faedah je.. :D

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...