Rabu, 24 Februari 2016

DISCOVER KEDAH 2016 - PERSISIRAN AMPANG JAJAR

Assalamualaikum.

Uniknya Kedah. Itu saja yang mampu aku katakan setelah masuk ke entri yang menjelah sebahagian utara Kedah. Dari cerita pra-sejarah, sejarah peradaban manusia, sejarah kesultanan, dari pantai laut sampai ke gunung ganang , bukit bukau, dan hari ini ke sungai semula. Panjag cerita dan kisah yang aku ingin kongsikan. Entri tanpa henti ini akan berlangsung selama 130 hari Insya Allah.

pic credit to: www.tripmondo.com

pic credit to : www.panoramio.com

Kali ini kita akan beriadah dan bersantai di Persisiran Ampang Jajar yang sangat sesuai untuk aktiviti bersama keluarga. Menikmati panorama Sungai Kedah yang melalui Ampang Jajar dan dilengkapi lanskap sebagai taman rekreasi, lebih menenangkan dengan hembusan angin , sudah cukup mendamaikan hati.

Latihan kumpulan pendayung
pic credit to : FB AGRO DRAGON CLUB Kolej Pertanian Malaysia

Jeti Ampang Jajar
pic credit to : FB Mohd Fauzi Abu Bakar



Terletak di jalan Lencong Barat berhampiran pejabat Mada ianya menjadi lokasi pilihan acara tahunan lumba Perahu Panjang setiap kali tiba Sambutan Hari Keputeraan Sultan Kedah
Pemandangan malam dari jambatan Ampang Jajar
pic credit to : FB Asri.ahmad.77

Ampang Jajar bukan sahaja untuk beriada dan melakukan aktiviti sukan air, malah sesuai untuk kaki pancing. Hanya beberapa minit dari pusat bandar, sememangnya Ampang Jajar lokasi riadah yang terbaik untuk seisi keluarga.



"Kedah Malaysia..
where it all began"

1 ulasan:

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...