Isnin, 24 Disember 2012

TEMBIKAI 4 SEGI

Assalamualaikum..

Aku penggemar tembikai..di zaman kolej aku dan BFF aku pernah makan tembikai sorang sebijik..dan esoknya kami menghadapi cereti bereti ..padan muka!

Suatu masa dulu aku tertanya-tanya, dari mana datangnya buah tembikai macam ni..

* pinjam pakcik gugel

Yang aku tahu buah ni tak ada kat Malaysia. Banyaknya ada di Jepun dan Taiwan....

Aku pun pelik, macam mana buah yang bulat boleh jadi macam ni..hairan sangat-sangat. Akhirnya untuk mendapatkan jawapan..maka ini yang aku dapat..


owh..rupanya buah ni dimasukkan dalam kotak semasa tempoh pembesaran..Sekarang semuanya suda terjawab..tapi bab harga tu.. errkkkk...saper nak jawab??

7 ulasan:

  1. yang harga $89 tu bknnya dolar US...dolar taiwan... 1 dolar taiwan= RM0.10 maknanya tembikai tu baru RM8.90...

    BalasPadam
  2. kreatif juga si tukang tanam tu... (^_~)

    BalasPadam
  3. assalamualaikum pen biru...cantik pula jadinya buah tembikai tu kalau buat paten lain2 mesti lg cantikkan...:)

    BalasPadam
  4. Allahuakbar.kagum dengan kejadian Allah.

    Manusia cuma pandai merancang segalanya atas ke kehendak Allah.

    BalasPadam
  5. kalau kite apply cara nikat durian camane ye

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...