Jumaat, 14 Disember 2012

BAYI JATUH DARI SILING


Assalamualaikum...

Kejadian ini berlaku Rabu minggu lepas. Berlaku betul-betul depan mata aku. Masa tu aku tengah tutup pintu kereta. Tiba-tiba aku nampak 1 kelibat yang terjatuh dengan laju di sebelah kereta aku.

Dari sinilah bayi itu jatuh. aku tak pasti orang panggil apa. Tapi ini adalah saluran air-cond. Yang merah tu kereta aku..Che Ah namanya ..

Aku pun berani-berani takut nak tengok apa yang jatuh,..rupanya..bayi kucing yang baru kering tali pusat..Mula-mula aku angkat tengok mana tau patah ke apa ke..tapi ok je cuma dia terkencing mungkin sebab terkejut dia dah jatuh dari tempat tinggi..

Aku letak balik..tapi langkah aku tak lepas sebab aku takut dia kena lenyek dengan kereta..tak pun jatuh dalam longkang besar..lalu aku pun ambil keputusan untuk bawa dia balik..


terpaksa bawa naik ke pejabat dulu..Oren warnanya..dan kebetulan baju yang aku pakai hari tu pun kaler oren..maka aku namakan dia Oren..



comelkan..

Maka lepas habis waktu kerja aku terus ke Pets Shop..beli apa yang patut..untuk Oren..

Botol susu dan susu tepung ..

Harap-harap Oren suka..miowwwwww...

6 ulasan:

  1. Aiyoo tajuk je dah saspen..ingatkan bayi manusia tadi, huhu

    BalasPadam
  2. mati2 ingt bby manusia!

    Comey lak anak kucing tu.
    smoga cpt bsr ye renny ;)

    BalasPadam
  3. Suspen je Pen Biru... ingat baby manusia he he heh... harap Renny tak patah tulang.....

    BalasPadam
  4. hahahaha..terkejut saya..ingatkan baby tol2..upenye si baby kucing yg comel ni yer...cian dia...

    BalasPadam
  5. fuuhh..suspen betul..ingatkan ada org buang anak ke..huhu

    BalasPadam
  6. Siap dah bagi nama. Heheh. Ada botol susu kecik ni. Comel giler. Ari tu pun ada anak kucing yang baru lahir ditinggalkan ibu dia kat umah saya. Ada 3 ekor. Tapi semua mati. Sbb tak cukup zat kot. Tak reti nak beri susu cemana.

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...