Jumaat, 28 Disember 2012

SAKITNYA HATI

Assalamualaikum..

Hati siapa yang tak sakit bila rumah yang di renovate menjadi tidak seperti yang diharapkan. Sudahlah retak,cat habis luntur berkulat. Rumah aku yang di renovate tahun lepas sudah kelihatan seperti rumah hantu..

Cat tembok luntur dan berkulat...

Dinding retak terbelah..

sila usha betul-betul..dalam gamabr nampak kecil garisan retak..tapi kalau tengok depan mata..memang sakit hati


tukang cat merangkap anak sedara aku yang sudi menolong aku..korang tengoklah sendiri dinding yang belum dicat tu..


Aku dijanjikan oleh situkang untuk membetulkan semuanya. Baki bayaran masih aku pegang sebagai jaminan.hingga ke hari semuanya hampeh..

Berapa lagi harus aku bersabar? 

Hari demi hari aku menunggu..hingga nak masuk tahun baru..

Sudahnya aku terpaksa membeli 5 tin cat Dulux  untuk mengecat semua sekali. Dinding yang retak masih retak. Aku akan cuba baiki sendiri. Walaupun dinding yang retak boleh di elokkan..tapi hati aku tetap terus retak dengan perbuatan mereka yang  buat kerja tak sudah. Situkang rumah khabarnya sedang berbahagia dengan bini muda

Mujur anak sedara aku sedang cuti semester..maka dialah yang menjadi tukang cat aku. Sambil-sambil juga aku tolong mana yang sempat. Mana dengan baju-baju yang perlu aku settle kan untuk dijahit manik.

Sesungguhnya.. sakit mata memandang,sakit lagi hati mengenang!


10 ulasan:

  1. adehhh..itu lah masalah dgn kontraktor nie..kene yg wat keje asal boleh je, lagi parah..padahal baru je lagi kan renovate umah PenBiru tuh..kite pun tgh nak survey2 kontraktor utk renovate umah..harap2 la xjadi gini kan..

    BalasPadam
  2. lor...macam tu punye orang pun ada...ada la balasan untuk dia nanti..

    BalasPadam
  3. sabar kak, semua ni ada hikmahnya.

    -> ❤ TechKini.com

    BalasPadam
  4. dapat nisah rasakan perasaan akak tu.

    kalau mcm tu, jgn bagi duit balance tu.. sebab kerja pun tak siap kan.. kalau akak bagi, sape nak byr gantirugi akak??

    BalasPadam
  5. h ah lah..mujur ada anak saudara membantu...

    dugaan..

    BalasPadam
  6. la camtu plak...sabar ye sis..

    BalasPadam
  7. wah hangin macam ni...mmg xleh caya tol...

    BalasPadam
  8. Sabar ye pen biru..dugaan akhir tahun..

    BalasPadam
  9. sabar la ye..seb baik x bayar habis kan..klu tak hati yg retak tu maunya terbelah terus...bukan senang nak cr kontraktor yg betul2 jujur ni..

    BalasPadam
  10. Kami dah alamai benda2 gini ... memang kena bersabar, lepas tu hati-hati nak pilih kontraktor, kami pernah tempah kabinet dapur tapi hasilnya sungguh menyakitkan hati, setahun kemudian kami cungkil semua kabinet... bayangkan 27 kaki + 9 kaki + 8 kaki...bencinya! Nasib baik baru buat bahagian bawah. Sekarang belum siap lagi sebab tempah baru. Yang lama tu memang menyakitkan hati & menyakitkan mata! Sabar ajelah PB... buat pelan2!

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...