Ahad, 23 Disember 2012

AISKRIM GORENG

Assalamualaikum..

Aiskrim Goreng..aku pasti ramai yang sudah tau tentang  cara penyediaannya dan ramai juga yang memang kategori terer yang boleh buat dengan sempurna. Kesiannya aku amat ketinggalan dalam bab masak memasak ni. Maklumlah sibuk dengan menjahit. Tapi kali ni aku try juga buat . Dengan sekali cubaan, Alhamdulillah menjadi.

Dulu aku ada bagi resepi cara nak buat aiskrim sendiri..korang boleh tengok di link ini ---> AISKRIM SDN.BHD

Seperti biasa..resepi aku adalah resepi yang senang ..

Bahan-bahannya:
Aiskrim, Roti


1. Letakkan roti, ceduk aiskrim dan letak atas roti

2. Tutup dengan roti

3. Tekan dengan apa-apa bekas yang bulat (tupperware, atau apa2 sahaja)..inilah rupanya lepas ditekan

4. Seeloknya sejukkan kembali dalam peti sejuk..atau goreng aje terus (kena buat cepat-cepat)

5. Goreng dalam minyak panas..kalau minyak tak panas bukan goreng namanya..

6. Siap!

Ok..selamat mencuba di hari minggu.. Adeuss!!!



4 ulasan:

  1. Bestnya dpt buat sendiri aiskrim goreng.

    BalasPadam
  2. ada juga cadangan nak buat mcm ni...wah..best sgt2..tq

    BalasPadam
  3. mudah je ni..blh lah cuba ptg2 kan..tq ye share resipi^^

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...