Ahad, 25 September 2011

OPEN HOUSE AKU

Assalamualaikum...

Hari ni nak cerita bab openhouse. Terlebih dahulu aku nak minta maaf sebab aku memang terlupa nak buat entry untuk jemput korang semua. Kat umah pulak aku tak de internet. Ada broadband je..tapi dalam x de simkad. Heheh...Koman betol la..

Aku buat open bouse 17hb Sept (Sabtu) lepas..antara menu-menunya

 Lontong...

 Nasi himpit/ketupat nasi...

Sambal bilis untuk dimakan bersama lontong

ketupat palas...

Rendang ayam...

Bihun goreng singapore with cabai kicap


dan bubur kacang...
dan yang pastinya semua menu ini aku yang masak sendiri kecuali ketupat palas, tupun sebab aku tak pass cara nak balut ketupat..hikhikhik...

Ada lagi 3 menu yang tak sempat aku snap , Nasi Briyani Udang, Kari Briyani Ayam dan jugak Agar-agar Coklat Susu. Tapi memandangkan akulah tukang masak, tukang hidang, tukang cuci pinggan dan tukang tangkap gambo..memang tak sempat nak shoot semua gambar..

Ramai jugak kawan-kawan yang datang. Terima kasih pada yang sudi menjejak kaki ke pondok kecik aku ni. Alhamdulillah, makanan yang aku masak mencukupi..ada lebihannya tapi tak banyak. Esoknya aku dah tak perlu masak lagi sebab makanan semalam masih ada.
Doakan aku murah rezeki, tahun depan insya Allah aku boleh buat lagi..Puas hati tengok kawan-kawan balik dengan perut yang kenyang. Memang itu hajat aku..Nantikan cerita-ceriti aku yang lain..Adeus!!!

11 ulasan:

  1. sama seperti saya tak reti nak buat kelongsong ketupat palas.tapi kalau ketupat biasa...kalau berani mari ler lawan

    BalasPadam
  2. mama janet:kelongsong pals reti buat, senang jer cuma time nak isi pulut tu x pandai..asyik longgar je bila nak ikat ..tapi kalau kelongsong ketupat nasi tu, jgn ckpla,memang sy tak reti langsung..hahah

    BalasPadam
  3. salam...wah buat open house yer...senyap jer ye...:)

    BalasPadam
  4. AMBOI MENU...TERANGKAT...KEELLAASSSS..!

    BalasPadam
  5. mama:bukan senyap, nak bgtau to kt umah xleh acsess intenet,,..heheheh

    qaseh..ala menu biasa jer

    BalasPadam
  6. semua masak sndiri ek

    hebat hebat :)

    BalasPadam
  7. hahhaah..aku dah tapau secukupnya...best2..tahun dpn silalah panggil lagi ya..

    BalasPadam
  8. hahahha..aku antara tetamu yg menapau makanan yg ada, tolong tuan rumah habiskn apa yg ptt..hehehe..silalah panggey lagi aku tahun depan..aku pasti muncul...bersama tentera2 kecilku..

    BalasPadam
  9. mamaNoriz;ye..masak sendiri .penat jugak bersilat sorang2 heheh

    cuda:orait..thn depan menu lain pulak.insya Allah.doakan aku murah rezeki

    BalasPadam
  10. kuat kederat Ana ni, byknya msak sendiri..kalo MNgah lah... eee..mau demam nih...

    BalasPadam
  11. mak ngah.takdelah teruk sangat pun..heheh..guna dapur gas tak susah..kalau guna dapur kayu, masak nasi pun ana tak mau..hahahahha

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...