Sabtu, 13 Julai 2019

SCAMMER YANG KENA SCAM

Assalamualaikum

Tak faham aku kenapa ada manusia yang sanggup menipu untuk duit. Berapa sen pun kau tipu..berjuta ringgit hatta 1 sen pun..hukuman tetap sama..dosa pun sama..neraka pun sama.Tak ada beza. Macam tak berbaloi menipu kecil-kecilan ni. Bukan maksud aku nak suruh menipu dengan jumlah yang banyak..maksud aku..kalau dah jahat,banyak atau sikit, dosa dan hukuman di akhirat nanti sama je..so ? 

Ini..sanggup pulak google gambar kucing yang sakit,lepas tu up di group FB untuk minta derma konon kucing dia yang sakit.. aduilaaa.. gamak ke bagi bini makan rezki haram? 


Scammer ni cuba mengutip dana guna akaun MAYBANK atas nama sendiri

Gambar yang diiklankan untuk meraih simpati

Gambar sebenar dari google.

Report polis dari seorang penderma 

Kesian anak bini..tu je  nak cakap! Kes ni masih panas d FB. Si isteri scammer pulak backup laki. Yelah, siapa yang tak sayang laki..tapi kalau laki jahat,tak payah la nak backup sangat.

Hasil info yang diperolehi rupanya, si scammer ni baru aje kena scam dengan scammer lain. Aduih..



Sacmmer kena scam dengan dengan scammer  ni..
Md Faizul 016-265 1899 /011-5887 972








Ok..kesimpulannya disini,scammer kucing baru nak belajar jadi scammer tapi dah terkantoi. Aku akan delete pos ni hanya bila scammer baru nak up ni pulangkan balik duit orang yang dah derma tu. 


Nasihat aku,kalau susah ikhtiarlah cara yang betul. Jangan menipu. Nak bagi anak bini makan biarkah yang halal. Nasib awak tak baik baru belajar nak jadi scammer tapi dah kantoi. Kepada yang dah bank in derma tu, terpulanglah.. kalau kesian kat anak yang bakal lahir dan nak anggap sedekah..Allah jua yang akan membalas kebaikkan hati korang tu. Kalau korang tak redho,tuntut balik duit tu sampai dapat. Dan ekpada scammer baru nak up tadi, bayarlah balik duit orang..tak kemana pun makan duit haram ni.

**kepada pencinta kucing diluar sana,jika ada yang meminta derma dana untuk kucing, siasat dulu sebelum bagi derma tu. Penipu terlalu banyak sekarang ni.n

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...