Khamis, 11 Julai 2019

KESIAN BOMBA

Assalamualaikum

Dah lama aku nak menulis pasal abam bomba ni.. sejak bomba banyak selesaikan kes-kes yang tak sepatutnya..dalam kata lain,yang boleh diselesaikan sendiri.

Terbaru..kes anak lipan masuk rumah pun diorang tergamak call bomba..ya rabbi... eh.. anak lipan tu,kau libas dengan hanger baju pun dah boleh mati. Kenapalah nak menyusahkan bomba? Tau ke tidak berapa kos yang kerajaan perlu tanggung untuk sebuah jentera bomba bergerak bila menghadapi kes-kes kecemasan? Seriusla manja dan mengada-ngada betul orang kita ni.




Macam-macam lagi kes yang tak sepatutnya kita sebagai manusia buat dengan menyusahkan bomba.
*****

Abang bomba tangkap ikan keli

HANYA kerana ikan keli menyengat kucing peliharaannya sehingga mati, wanita menghubungi bomba untuk menangkap ikan itu hari ini.

Dalam kejadian 7 pagi tadi di sebuah kediaman di Jalan Pulau Indah, Shah Alam, wanita berusia 49 tahun itu menghubungi bilik kawalan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) untuk mengadu hal berkenaan.

Jurucakap JBPM Selangor berkata, pihaknya sudah menerangkan kepada wanita itu ia bukan kes kecemasan yang memerlukan tindakan bomba.

“Wanita itu mempertikaikan jika bukan bomba yang buat, siapa sepatutnya melakukan tugas itu.

“Ketika kejadian hanya wanita dan anak lelakinya saja di rumah,” katanya.

Katanya, petugas bilik kawalan kemudiannya memaklumkan kepada pusat gerakan operasi dan Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kota Anggerik untuk menangkap ikan berkenaan.

“Ikan terbabit berjaya ditangkap dan kini disimpan di balai bomba,” katanya.

Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 25 Jun 2019 @ 3:22 PM

#HarianMetro
*****
Ikan keli ja weiii.. anak jantan kau ada apa guna..goyang telur aje ke..ikan keli tu kau tabur garam pun boleh mati..astagaaaa





Ini belum lagi kes tolong kucing, buka cincin kat anu ke jari.. tangkap spender belakang mesin basuh..Allah.. apa punya mentaliti orang kita. Gaji bomba tak besar dan aku sangat bersimpati dengan diorang..kesian bomba!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...