Isnin, 13 Mei 2013

TEMUDUGA..BELUM TEMU DAH DUGA

Assalamualaikum..

Cantik pulak ayat aku kat atas tu.. BELUM TEMU DAH DUGA..

Aku pasti dan yakin sekarang ni agak kecoh (bagi yang memohon) jawatan N27. Baik yang fresh graduet dan juga yang berpengalaman kerja lebih 10 tahun macam aku.

Yang kekosongan tak sampai 70..yang di temuduga beribu-ribu orang. Memang nasib sangatlah siapa yang lepas temuduga tu. Pada aku..sedikit "tidak aci" bila jawatan ni beri peluang kepada yang langsung tak ada pengalaman kerja sebab jawatan ni kena tahu serba serbi..apa akan jadi bila yang baru grad dapat kerja ni? maka jadilah istilah EO yang bangang.. Langsung tak boleh selesaikan masalah dan tak boleh jadi bahan rujukan anak buah.

Aku tak nak jadi macam tu. Alang-alang jadi orang atas, biarlah kita boleh selesaikan masalah orang bawah.kalaupun tak selesaikan masalah sekurang-kurangnya tidak menambah masalah!

macam best jer boleh kokak keyboard camnih!

Melalut pulak aku.

Ini kisah hari yang maha kalam kabut hari tu.. Aku nak minta postpone tarikh temuduga tu..puas aku call SPA. 

Hari Rabu lepas aku call dari pukul 8.30 pagi dan hampir pukul 10 baru panggilan aku berjawab. Tunggu punya tunggu, email rayuan aku tidak berbalas..Maka aku cuba call lagi hari ni. Dari 8.30 sampai 9.15..pastu aku berhenti minum..pukul 9.45 aku sambung call..10.30 baru berjawab. Sampai naik lunyai butang di telefon tu aku tekan..

Korang nampak..bila dah dapat line..ringging..operator bersuara mesin yang jawab..dan aku menunggu call itu di jawab manusia..5 minit aku ahnya mendengar lagu ding dong ding dong!


Pelik betul aku. .bila dah boleh cakap..oklah settle 1 hal..

Dah kisahkan pasal sijil aku yang hilang tu, Aku call Lembaga Peperiksaan... mujur cepat jawab. Cuma aku terpaksa menunggu di telefon hampir 10 minit bila diminta tunggu sebentar sebab diorang nak check wang pos aku dah sampai ke belum.. punyalah susah nak minta check status pun..siap boleh dengar lagi orang bersembang-sembang.

Last-last boleh sipenjawab tu cakap..boleh call lepas pukul 2..owh..aku tengok jam di dinding lagi 10 minit pukul 1.. bagus betul jawapan. Memang tidak efisien langsung.

Aduh..memang inilah yang dikatakan TemuDuga..Belum Temu..Dah Duga..

Sabaggggggggg...

6 ulasan:

  1. sabar kak..dugaan tu...mungkin ada manisnya nanti tu... ^_^...

    BalasPadam
  2. hehehe Nisha pernah rase saat saket hati macam ini. memang terduga jiwa raga .
    sabar ye kak, sabar2. jgn kokak keyboard tau. nnti gigi berterabur pulak ..

    BalasPadam
  3. kdg kdg memang tension dan stress bila berurusan di pjbt gomen

    BalasPadam
  4. assalamualaikum pen bi...betul tu kekadang mmg boleh tension ...;)ru

    BalasPadam
  5. Hmmm..mmg perlu byk kesabaran nie..

    BalasPadam

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...