Sabtu, 25 Mei 2013

LAWAK KE?

Assalamualaikum..

Autopublish lagi..

Aku nak share le kisah ni.  Rasanya ramai yang pernah jadi macam kisah aku ni. Masa tu aku baru darjah 3. Masa sekolah dulu aku memang boleh dikatakan kedatangan 100%, tak pernah ponteng. Oleh yang demikian, masa arwah wan aku sakit, mak dan abah aku tinggalkan aku dan Kak Cik aku di rumah, diorang semua balik ke Perak.

Masa tu Kak Cik aku baru darjah 5. Home Alone la kononnya..sebelum mak aku tinggalkan kami 2orang, mak aku dah siap tinggalkan jam loceng, untuk kejutkan pagi2.


Nak dijadikan cerita, malam tu kami tido awal sebab penakut. Lena la dengan nyenyaknya ..Pastu Kak Cik aku terjaga. Dia pun kejutkan aku, 2-2 orang bangun, mandi dan siap-siap nak pi sekolah dengan penuh semangat..

Elok je selesai pakai stokin, buka pintu rumah, aik..apasal gelap ni..aku tak jadi langkah keluar, aku masuk balik dalam rumah..tengok2 jam..aisey, baru pukul 3 pagi..kuangkuangkuang..

Apalagi..dengan uniform dibadan, kami merangkak balik naik ke katil sambung tido..cisss..Kak Cik aku punya pasal ni..huish!!.

Tiba-tiba teringat kenangan ni untuk dikongsikan..

Salam dari Tanah Haram


2 ulasan:

  1. he heee
    pernah beberapa kali jadi camtu hihii
    kenangan zaman sekolah yg mcm2 ada

    BalasPadam
  2. assalamualaikum pen biru...cerita yang menarik ni...:)

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...