Rabu, 1 Mei 2013

TAK BALAS KOMEN ORANG, AKU POYO??

Assalamualaikum..

1 Mei..Hari Pekerja...dulunya dikenali sebagai Hari Buruh..
Sedikit sejarah pasal Hari Perkerja yang di copy dari Wikipedia



"Hari Pekerja atau Hari Buruh adalah satu nama untuk pelbagai cuti tahunan yang diraikan pada 1 Mei (atau dalam permulaan bulan Mei). Akan tetapi sebenarnya hari ini disebut juga sebagai Hari Pekerja Antarabangsa, yang mana ia merupakan peringatan tentang kejayaan ekonomi dan sosial bagi pergerakan pekerja. Tarikh 1 Mei digunakan kerana pada tahun 1884,Persekutuan Persatuan Pekerja dan Buruh, yang diinspirasikan oleh kejayaan Parti Labour pada 1872 di Kanada, meminta lapan-jam waktu berkerja di Amerika Syarikat, dikuatkuasakan pada 1 Mei1886. Ini mengakibatkan mogok umum dan Mogok Haymarket tahun 1886, tetapi beransur-ansur juga di pejabat selama lapan-jam waktu bekerja."
******

Tajuk entri tak de kena mengena dengan isi. Sabor jelah..

Sebenarnya aku nak minta maaf kat korang AMT semua yang mana mengomen di blog aku. Korang komen dan tanya macam-macam. Tapi aku tak jawab. Dalam kata lain aku tak balas. Adakah aku poyo..???

Bukan..tahap kepoyoan itu ada tapi masih di tahap selamat. Ini kerana aku memang sibuk bulan lepas dan bulan ni. Insya Allah aku ada program besar bulan ni. Nanti aku akan ceritakan di sini.

Aku baca semua komen korang. tapi aku tak sempat balas. Bukanlah aku poyo.

Sekali lagi aku minta maaf dan kepada yang bercuti hari ni..selamat bercuti. 

Aku pun bercuti juga..cuti dari tidak ke ofis ..tpai kat rumah terpaksa juga menjahit manik di baju pelanggan..Sampai jumpa lagi.. Adeuss!!!

5 ulasan:

  1. assalamualaikum pen biru..selamat hari pekerja yer...;)

    BalasPadam
  2. salam, akak kat mana? sy nk tempah jahit manik kat baju kawin.

    BalasPadam
  3. hehe..poyo thp slmt tu yg xblh thn tu..slmt bercuti!!

    BalasPadam
  4. Kak Pen Biru. heheheh (^_~)

    tak bals pun takpe kak, masing2 ada hal masing.
    dah baca tu pun dah Alhamdulillah dah kak (^_~)

    >> done click hishop

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...